نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت‌های قرآنی این استان مجوز راه‌اندازی دانشکده فعالیت قرآنی استان بوشهر صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ظهر دوشنبه در آئین معرفی شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران ۱۴۰۰ بیان کرد: به اذعان تمامی تاریخ‌نگاران و تاریخ‌پژوهان، استان بوشهر جغرافیای تمام فضائل در عرصه‌های شخصی و اجتماعی است.

او با بیان اینکه تاریخ استان بوشهر بسیار ویژه و باشکوه است افزود: استان بوشهر در حوزه‌های علم و فناوری و وجود تاریخی پر از شکوه در عرصه‌های مقاومت بیداری بصیرت و دفاع از ایران و اسلامی است.

 امام جمعه بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر پایتخت مبارزات ضداستعماری است و این پایتخت مبارزات ضداستعماری با پیشینه ۶۰۰ ساله از سال ۱۹۲۰ هجری قمری چهار بار از سوی انگلستان و کشور‌های اروپایی مراکز مهم اقتصادی استان نگاه سلطه‌جویانه داشتند.

صفایی بوشهری گفت: در عرصه جنگ تحمیلی و مبارزه مستقیم با آمریکا نیز بوشهر به نوان پایتخت مبارزات ضد استعماری نقش بی‌بدیلی از خود برجای گذاشته است.

او ادامه داد: این پایتخت ضداستعماری که منبعث از دین و قرآن بود در کنار خود پایتخت قرآنی می‌بیند که افتخاری بزرگ و سترگ برای استان بوشهر است.

امام جمعه بوشهربا بیان اینکه بوشهر پایتخت انرژی هسته‌ای و فسیلی است که در کنار خود پایتخت قرآنی مشاهده می‌کند، ادامه داد: استان بوشهر پایتخت نهادینه‌سازی قرآن در گستره جامعه است که در این عرصه بسیار خوب ظاهرشده و این استان همچنین دارای فهم بالای مفاهیم قرآن و عمل به آن است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: بوشهر استانی قرآنی است که نخستین پایتخت قرآن شدن آن شایسته تمامی مردمی این استان و جای شکر گذاری و تبریک دارد و این باید آغازی برای کار‌های بزرگ در حوزه‌های قرآن و توسعه و پیشرفت بر اساس برنامه‌های قرآنی است.

او عنوان کرد: در دهه اخیر فعالیت‌های شاخصی در استان انجام و به عنوان الگو معرفی‌شده است که آن هم نوشتن افق ۱۴۰۴ و بعد ۱۴۲۰ کار بزرگی بود که تدوین شد.

 امام جمعه بوشهر با اشاره به قرآنی بودن مسجد‌های استان بوشهر گفت: در تاریخ باشکوه استان بوشهر میرزا معتقد اهرمی قران متقارن را به جهان اسلامی عرضه داشته و در عرصه علوم قرآنی نیز علامه بلادی در کتاب خود تلفیق علم قرآن با نجوم را به رشته تحریر درآورده است.

صفایی بوشهری با اشاره به دریافت مجوز راه‌اندازی دانشکده فعالیت قرآنی در استان بوشهر افزود: این استان باید موزه و مجتمع بزرگ قرآنی داشته باشد که برای احداث مجتمع مصوبه آن گرفته‌شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.