تنش بی آبی در کمین هرمزگان /آیا تابستان امسال دچار قطعی آب می شویم؟

استاندار هرمزگان گفت: در صورت مدیریت نشدن مصرف آب، تابستان امسال با قطعی آب در استان مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: اکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در استان وجود داردو باید با مدیریت مصرف از قطعی آب در تابستان جلوگیری کنیم.

همتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب و کشاورزی استان افزود: اکنون ظرفیت تولید آب در استان پنج هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است و هشت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب در هرمزگان مصرف می‌شود.

او از ساخت خط انتقال آب از آب شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی تا ابتدای خط لوله ۱۴۰۰ میلی متری تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و گفت: این خط لوله وظیفه انتقال آب از آب شیرین کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی به مخازن داماهی را بر عهده دارد و با ساخت آن، آب تضمینی خریداری شده از آب شیرین کن خلیج فارس برای تقویت آب پایدار شهر بندرعباس وارد مدار می‌شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به روند افزایشی سرمایه گذاری در بخش ساخت آب شیرین کن‌ها در سه سال اخیر گفت: ظرفیت تولید این آب‌شیرین‌کن ها، هم اکنون وارد مدار شده و بخشی از کمبود آب شرب استان را جبران کرده است.

همتی افزود: با توجه به خشکسالی، شمار زیادی از روستا‌ها با مشکل آب روبرو شده اند که برای رفع مشکل درحال حاضر به برخی روستا‌ها از طریق تانکرآبرسانی می‌شود.

او گفت: با تکیه به ظرفیت آب شیرین کن‌ها، بخشی از آب سد استقلال و شمیل و نیان را برای کشاورزان این مناطق در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.