استاندار هرمزگان از تغییر ساعات کاری بازاریان با هدف کاهش مصرف برق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت:برای کاهش مصرف برق در خصوص تغییر ساعت کار بازار‌ها تصمیماتی همچون تعطیلی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و اجازه فعالیت به آن‌ها در ساعات شب گرفته شده است و جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

همتی افزود:مصرف برق توسط مردم استان نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات در شبانه روز است و در صورتی که این مصرف به ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ مگاوات در روز برسد با قطعی برق مواجه نمی‌شویم.

او گفت:در تلاشیم تولید را در سقف موجود نگه داریم و با توجه به ثابت بودن تولید، در صورت رعایت نشدن میزان مصرف، مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد.

استاندار هرمزگان افزود: ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های استان سه هزار و ۹۱۷ مگاوات است که به علت شرایط آب و هوایی ۳ هزار و ۲۶۷ مگاوات در حالت عادی برق تولید می‌شود.

همتی گفت: به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای در سال‌های قبل امکان نوسازی، بهسازی و ترمیم شبکه برق وجود نداشت و به همین علت در صورت اعمال فشار بالا به شبکه برق، احتمال خسارت به تجهیزات وجود دارد.

او افزود: با توجه به افزایش دما، خشکسالی و همچنین عمر بالای نیروگاه‌های تولید برق، این نیروگاه‌ها توانایی تولید قدرت اسمی برق را ندارند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.