معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: واکسیناسیون در ساوه تا کنون عارضه خاصی نداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر کریمی معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه با بیان اینکه شایعات در مورد عوارض واکسن صحت ندارد گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر در شهرستان‌های ساوه و زرندیه واکسینه شدند که خوشبختانه هیچ عارضه خاصی حتی در حد بستری افراد در بیمارستان‌ها نداشته است.

کریمی افزود: براساس آمار‌ها تاکنون ۶۳ درصد از گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال و همچنین ۷۷ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در شهرستان‌های ساوه و زرندیه علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

او اضافه کرد: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال باید به استاندارد بیش از ۷۰ درصد برسد تا افراد تزریق واکسن بالای ۶۵ سال آغاز شود.

معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: متاسفانه علیرغم تماس مکرر همکاران و کادر و درمان، کم‌لطفی و مراجعه نکردن برخی افراد روند واکسیناسیون را دچار مشکل کرده است

او ادامه داد: در چند استان جنوبی کشور روند شیوع بیماری در حال افزایش بوده و خطر بروز پیک پنجم در کمین است و اگر واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود، در کاهش مرگ و میر تاثیر بسزایی دارد.

کریمی اضافه کرد: متاسفانه شاهد شیوع ویروس نوع ویتنامی کرونا هستیم که ترکیبی از انگلیسی و ویتنامی بوده و بسیار خطرناک است.

او تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه به ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است در حالی که برای جلوگیری از بروز پیک پنجم باید رعایت پروتکل‌ها بیش از ۹۰ درصد شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.