معاون قضایی دادگستری همدان گفت: تخلفات انتخاباتی در شعب ویژه رسیدگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس نجفی معاون قضایی دادگستری همدان با بیان اینکه عده‌ای در زمان انتخابات به دنبال بر هم زدن نظم و تخریب فضای ذهنی جامعه هستند گفت: تخلفات انتخاباتی در شعب ویژه رسیدگی می‌شود.

او در جلسه ستاد پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: گزارشات وقوع تخلف در زمان انتخابات باید براساس مستندات دقیق در راستای حفظ حیثیت افراد و نظم عمومی جامعه صحت‌سنجی شده و سپس به صورت رسمی به مراجع قانونی گزارش داده شود.

معاون قضایی دادگستری همدان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات فضای استان آرام است افزود: تعامل بسیار خوبی میان هیئت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات استان وجود دارد.

نجفی انجام اقدام پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی را عامل جلوگیری از بروز تنش و اختلاف در بدنه جامعه برشمرد و گفت: فلسفه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان ایجاد فضای انتخاباتی سالم در استان با تعامل و هماهنگی تمامی اعضای ستاد است.

او با اعلام اینکه تخلفات انتخاباتی به ویژه به در فضای مجازی رصد می‌شود مطرح کرد: در صورت بروز تخلف در ابتدا به فرد متخلف تذکر داده و در صورت تکرار مجدد جرم برای فرد خاطی پرونده قضایی تشکیل شده و در شعب تخصصی انتخابات رسیدگی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری همدان عنوان کرد: در ایام انتخابات به ویژه در روز برگزاری، فضا بسیار حساس است بنابراین باید مراقب شایعات معاندین و جوسازی دشمنان باشیم.

نجفی ادامه داد: در ایام انتخابات عده‌ای به دنبال سوءاستفاده از این شائبه‌ها در راستای برهم زدن نظم و تخریب فضای ذهنی جامعه هستند.

او  با بیان اینکه صرف اعلام گزارش در مورد بروز تخلف کافی نیست اظهار داشت: باید گزارش با ادله قابل استناد بررسی شود تا حیثیت و آبرو افراد حفظ شده و لطمات حیثیتی به آنان وارد نشود.

 معاون قضایی دادگستری استان همداندرباره نظرسنجی‌های صورت گرفته از طریق فضای مجازی و پیامک گفت: یکی از اتفاقات رخ داده برگزاری نظرسنجی توسط مؤسسات مختلف و بدون مجوز قانونی است که این نیز از مصادیق بارز نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به حساب می‌آید.

نجفی با بیان اینکه نتایج متفاوت هر موسسه باعث برهم ریختگی فضای ذهنی و روانی جامعه می‌شود گفت: باید کارگروه فضای مجازی در راستای پیشگیری از تخلفات فضای مجازی به سرعت تشکیل شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.