معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۹۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۳ بیمار جدید شامل ۱۰ بستری و ۳۳ موردسرپایی شناسایی شدند.

او  افزود: از این تعداد ۱۶ مورد از شهرستان قاینات، ۱۴ مورد از شهرستان بیرجند، شهرستان‌های نهبندان و خوسف هرکدام ۴ مورد، شهرستان زیرکوه ۳ مورد و شهرستان درمیان دو مورد جدید کرونا شناسایی شد.

 مهدی زاده گفت: همزمان از ۲۱۷ آزمایش سریع کرونا ۳۵ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۷۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۳ نفر کرونا مثبتند.

او افزود: از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳ نفر نامساعد است.

 مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۴۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۵۰ بیمار شامل ۱۶ بیمار ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۱۱۹ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته او تا روز ۵۸ هزار و ۲۲۹ تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۱ هزار و ۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدی زاده افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۱۱۹ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در شبانه روز گذشته ۷۵۳ نفر در استان واکسن نوبت اول دریافت کردند که به این ترتیب مجموع افرادی که واکسن نوبت اول دریافت کردند به ۴۱ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

مهدی زاده افزود: در شبانه روزگذشته همچنین ۱۲۱ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند که به این ترتیب مجموع افرادی که واکسن نوبت اول و دوم را دریافت کردند مجموعا ۴ هزار و ۵۲ نفر رسید.

انتهای پیام /  ط ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.