رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه چشم انداز همکاری فنی و نظامی مسکو و تهران را روشن ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه می‌گوید جمهوری اسلامی به سلاح‌های روسی علاقمند است.

دیمیتری شوگایف امروز سه شنبه با تاکید بر روابط دیرینه میان مسکو و تهران گفت در حال اجرای تعهدات قراردادی هستیم. چشم‌انداز‌هایی برای [همکاری‌های نظامی و فنی] وجود دارد. تهران به انواع مختلف [سلاح‌های روسی] علاقه‌مند است.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در اکتبر ۲۰۲۰ در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی وزارت دفاع روسیه گفت که جمهوری اسلامی و روسیه با پایان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد، چشم انداز خوبی برای توسعه همکاری‌های نظامی و فنی دارند.

روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی برتر دنیا، میراث‌دار سامانه‌های تسلیحاتی عمده از زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق است. این میراث به تقویت توان و ظرفیت‌های نیرو‌های مسلح روسیه در بخش‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و هسته‌ای کمک شایانی کرده است. بخش مهمی از این سامانه‌های تسلیحاتی همچنان در نیرو‌های مسلح روسیه استفاده عملیاتی دارد، ضمن اینکه بخش دیگری در زرادخانه‌ها دپو شده است.

شمار نیرو‌های نظامی در حال خدمت روسیه ۳ میلیون و ۵۶۹ هزار تن و نیرو‌های پشتیبانی آن بیش از ۲ میلیون نفر هستند. ارتش روسیه بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ هزار هواپیمای جنگی از جمله ۷۸۹ جنگنده و ۷۴۲ هواپیمای تهاجمی در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار