حفظ و احیای دو مسجد در محدوده حرم مطهر رضوی

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: مسجد امام حسن عسکری(ع) و مسجد صاحبکار در محدوده اجرای ره باغ بهشت و ره باغ رضوان تثبیت شده و در دست احیا و مرمت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی بالغ بر ۴۶۰۰ متر مربع فضای مذهبی جدید شامل مساجد و حسینیه ها در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به وسیله شهرداری منطقه ثامن ساخته شده و یا در دست احداث می باشد.


بیشتر بخوانید


او افزود: سعی شده تا بسیاری از مساجد و حسینیه هایی که قابلیت حفظ در محدوده حرم را دارند در صورت نیاز مرمت و احیا شوند.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ تا کنون مسجد صاحب الزمان در حاشیه بلوار شهید حاجی حسنی کارگر و مسجد امام صادق(ع) در حاشیه بلوار رضوان و همچنین مسجد حاج فرهاد در ابتدای کوچه مخابرات و مسجد ارشاد در محدوده ی قطاع ۲ در حال بازسازی می باشند.

حجازی همچنین به توافقات برای احداث مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در نواب صفوی ۸ اشاره و بیان کرد: این مسجد نیز در داخل پروژه رئوف و توسط سرمایه‌گذار این پروژه در مکان قبلی خود در حال احداث می باشد.

او تصریح کرد: مسجد مروی ها نیز یکی دیگر از مساجدی است که در محل تلاقی و اتصال دو بولوار جدید رضوان و شارستان ته پل محله در قطاع ۲ قرار گرفته است علیرغم اینکه بنای آن فاقد ارزش تاریخی است ولی بنا به ارزش های اجتماعی و فرهنگی، در مکان قبلی خود تثبیت شده است و با توجه به اینکه فاز جدید ره باغ بهشت در حد فاصل بلوار شهید شوشتری، شارستان قطاع۳ تا حرم مطهر در حال اجرا است و مسجد امام حسن عسکری(ع) که ۸۵ متر مربع مساحت دارد در مسیر این معبر عمومی قرار گرفته است و موقعیت فعلی آن با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان در حال مرمت و احیا می باشد.

 شهردار منطقه ثامن مشهد تاکید کرد: مسجد صاحبکار هم با شرایطی مشابه که در ضلع شرقی محدوده پروژه ره باغ رضوان (که در حدفاصل بلوار رضوان و شارستان ته پل محله تا حرم مطهر رضوی در حال اجراست) قرار گرفته است ، در محل قبلی خود تثبیت شده است و عملیات مرمت آن بنا به درخواست واقف و متولی مسجد با هزینه خیرین به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار