فرماندار بانه از رقابت ۶۰۵ داوطلب شورا‌های روستایی و ۷۵ نفر در شورای شهر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل رستم پور در جلسه توجیهی داوطلبان شورای شهر و روستا بانه اظهار داشت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به لحاظ اجتماعی و سیاسی در سطح منطقه و جهان حائز اهمیت است.

او افزود: نظارت و رصد در همه حوزه‌ها به ویژه شورای تأمین بر مسائل انتخابات شهرستان انجام می‌شود.

فرماندار بانه خاطرنشان کرد: تبلیغات درست و حضور داوطلبان می‌تواند در ایجاد شور انتخاباتی و همچنین بالا بردن مشارکت مردمی مؤثر باشد و تبلیغات نامزد‌ها توسط ستاد انتخابات در شهرستان روزانه رصد می‌شود.

رستم پور اظهار داشت: به دلیل نظم پذیری و رعایت اخلاق انتخاباتی توسط تعداد زیادی از داوطلبان شاهد کاهش تخلفات انتخاباتی به نسبت دوره‌های قبل هستیم.

فرماندار بانه اعلام کرد: در انتخابات ۲۸ خرداد برای شورا‌های روستایی ۶۰۵ نفر و برای شورا‌های شهر‌های بانه، آرمرده، بوئین و کانی سور در مجموع ۷۵ نفر با همدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس دادگستری شهرستان بانه نیز در این جلسه گفت: شورا‌های اسلامی شهر در بسیاری از تصمیم گیری‌های مهم نقش اساسی دارند.

محسن نجف پور با بیان اینکه باید تبلیغات انتخاباتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، اظهار داشت: عدم رعایت نکات بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

او افزود: برای بررسی موضوعات مختلف باید کاندیدا‌ها مسئول فضای مجازی خود را به ما معرفی کنند و بیشتر تبلیغات انتخاباتی را در بستر فضای مجازی انجام دهند.

نجف پور ادامه داد: تخلفات با جدیدیت تمام پیگیری می‌شود و برای بررسی تخلفات و جرایم کاندیدا‌ها در بانه شعبه‌های ویژه‌ای پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.