عضو سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس:

خصوصی سازی سرخابی‌ها جنبه تبلیغاتی دارد/ کمک هواداران به پرسپولیس ایرادی ندارد

آخوندی عضو سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره خصوصی سازی سرخابی‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

محمد آخوندی عضو سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خصوصی سازی سرخابی‌ها اظهار کرد: در دولت‌های گذشته به خصوص دولت فعلی درباره عرضه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در بورس صحبت‌هایی شده است. در مجموع برداشت من این است که این کار تبلیغاتی است و عزم راسخی برای خصوصی سازی سرخابی ها وجود ندارد.

او ادامه داد: دولت‌ها تمایلی برای واگذاری  استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی ندارند. البته طبق قانون باید این ۲ باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند، اما نکته مهم برای واگذاری  باشگاه‌های فوتبال  این است که باید شرایطی فراهم شوند تا باشگاه‌ها بتوانند خودشان را اداره کنند. باشگاه‌ها در همه جای دنیا از طریق تبلیغات دور زمین، حق پخش تلویزیونی و بلیت فروشی درآمد زایی می‌کنند. البته  اگر باشگاه‌های ما خصوصی شوند بعد از مدتی ورشکست  و از چرخه فوتبال خارج می‌شوند و فوتبال ضرر می‌کند.

نباید استقلال و پرسپولیس به عنوان اولین باشگاه‌ها خصوصی شوند

آخوندی گفت: به نظرم اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس قرار است خصوصی شوند نباید به عنوان اولین باشگاه‌ها واگذار شوند. باید این فرایند ابتدا در دیگر باشگاه‌ها اجرا شود. این ۲ باشگاه معمولی نیستند. استقلال و پرسپولیس پرطرفدار هستند و اینکه به راحتی سابقه این باشگاه‌ها را نادیده بگیریم و برای کار‌های تبلیغاتی آن‌ها را خصوصی کنیم، درست نیست.

عضو سابق هیئت مدیره پرسپولیس بیان کرد: بحث عرضه سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بورس مطرح می شود. آیا این ۲ باشگاه‌ امکان عرضه سهام خود در بورس را دارند  و مقدمات این کار انجام شده است؟ حساب‌های مالی این ۲ باشگاه شفاف است؟ آیا بورس آن‌ها را قبول می‌کند؟ آیا حضور این ۲ باشگاه‌ در فرابورس مطرح است؟

عزمی برای خصوصی سازی سرخابی ها وجود ندارد 

او افزود: اقدام دولت فعلی برای واگذاری سرخابی‌ها تبلیغاتی است و عزمی برای خصوصی سازی وجود ندارد. مقدمات خصوصی سازی این ۲ باشگاه فراهم نشده است. اگر می خواهیم باشگاه‌ها را خصوصی می‌کنیم این موضوع را نباید از استقلال و پرسپولیس شروع کنیم.

واگذاری ۱۰ درصد از سهام سرخابی‌ها خصوصی سازی نیست

آخوندی گفت: واگذاری  ۱۰ درصد از سهام سرخابی ها به معنی خصوصی سازی نیست. وضعیت ۹۰ درصد دیگر سهام این ۲ باشگاه به چه صورت می‌شود؟ وضعیت بورس کشور معلوم است و مردم با سیاست‌های دولت به خاک سیاه نشسته اند. آن‌ها سرمایه خود را از دست داده اند و خانواده‌های زیادی متلاشی شدند. چطور انتظار دارند در چنین بازاری مردم سرمایه گذاری کنند؟ هواداران دنبال سود هستند.  مجوز ورود سرخابی‌ها به فرابورس را می‌دهند اما آن‌ها را به بورس راه نمی‌دهند.

عضو سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت:  باید بدهی‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس مشخص شود و استادیوم‌های تخصصی برای این باشگاه تدارک ببینند. ساختمان باشگاه پرسپولیس هنوز بلاتکلیف است. علاوه بر این، باید حداقل‌هایی را برای ورود به بورس فراهم کنیم. ظاهر قضیه خصوصی سازی نشان می‌دهد که این کار تبلیغاتی است.

آخوندی درباره کمک مالی هواداران پرسپولیس بیان کرد: در همه جای دنیا هواداران نقش مهمی در درآمدزایی باشگاه‌ها دارند و با خرید بلیت و پیراهن بازیکنان به باشگاه‌ها کمک می‌کنند. من ایرادی در این موضوع نمی‌بینم. اگر نظارتی بر نحوه هزینه کرد کمک‌های صورت گرفته انجام شود اشکالی ندارد. کمک هواداران باید ساز و کار دقیقی داشته باشد و سیستم هواداری تعریف شود و هوادار فقط پول ندهد و خدمات هم  بگیرد. من با رعایت این مسائل کمک هواداران به باشگاه را بد نمی‌دانم.

او درباره اینکه واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی تا پایان دولت فعلی رخ می دهد یا خیر،  گفت: اگر روال عادی، کارشناسی و قانونی طی شود امکان عرضه سهام سرخابی‌ها به بخش خصوصی نیست. مگر اینکه دولت در یک اقدام تبلیغاتی  بخواهد کاری را به زور انجام بدهد. به نظرم این کار شدنی نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار