رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: طرح ساخت کتابخانه روستای جوزقان تایباد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل تأمین نشدن اعتبار ناتمام مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن سالاری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد گفت: برای اتمام این پروژه فرهنگی، بیش از ۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است؛ ساخت و تکمیل این ساختمان در دست بنیاد مسکن قرار دارد و پس از اتمام، تحویل نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌شود.

او با اشاره به نیاز روستا‌ها به کتابخانه دائمی افزود: با وجود اینکه ۴۵ درصد جمعیت این شهرستان مرزی در ۳۸ روستا ساکن هستند، اما فاقد کتابخانه روستایی و تنها کتابخانه روستایی آن به صورت ناتمام منتظر تأمین اعتبار است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تایباد ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ روستای این شهرستان از سوی یک کتابخانه سیار پوشش داده می‌شود که از زمان شیوع ویروس کرونا فعلا تعطیل است، با پیگیری‌های انجام شده و نیاز مردم روستا به کتاب به زودی یک دستگاه پراید وانت برای پوشش ۱۰ روستای دیگر به سهمیه شهرستان افزوده خواهد شد و در برنامه آتی این اداره، اضافه کردن یک واحد سیار دیگر برای روستا‌های باقیمانده است.

سالاری بیان کرد: از سال گذشته تا کنون تعداد ۱۷۰۰ جلد کتاب با موضوعات علوم اجتماعی، تاریخ، کمک درسی و سایر موضوعات به قفسه‌های کتاب این مرکز فرهنگی افزوده شده است.

او تصریح کرد: اکنون ۶۰ درصد از دانش آموزان، ۱۲ درصد دانشجویان و ۲۸ درصد از دیگر گروه‌های مردمی این شهرستان عضو کتابخانه‌های منطقه هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.


انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.