مهم‌ترین حوادث امروز ۱۲ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۲ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری زمین خوار اراضی ملی در تیران و کرون

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فرجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان تیران و کرون مبنی بر زمین خواری و تصرف اراضی منابع طبیعی موضوع در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد متهم اقدام به تصرف زمینی به مساحت حدود ۷۰ هزار ۹۹۱ متر مربع از اراضی متعلق به منابع طبیعی کرده است.

دستگیری زمین خوار اراضی ملی در تیران و کرون/ اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از داخل خودرو‌ها


جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش این زمین بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال است اظهار کرد: ماموران پس از چندین بار اخطار به متهم و عدم تمکین وی نهایتاً طی هماهنگی با مقام قضائی وارد عمل شده و وی را دستگیر و تحویل مرجع قضائی دادند و زمین نیز با حالت اولیه به اداره منابع طبیعی مسترد شد.

 

اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از داخل خودرو‌ها

سرهنگ "حسین تُرکیان رییس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت قطعات و محتویات خودروی وی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت‌های داخل خودرو پایگاه غرب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از بررسی صحنه سرقت و جمع آوری آثار و ادله به جا مانده از سارق یا سارقان با استفاده از اقدامات خاص پلیسی و به کارگیری تجهیزات هوشمند خود ردپای یکی از سارقان سابقه دار را در این سرقت به دست آوردند.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: با اشراف و هوشمندی بالای کارآگاهان در کم‌ترین زمان ممکن مخفیگاه متهم شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود هنگامی که با مدارک و مستندات کارآگاهان مواجه شد لب به اعتراف باز کرده و به ۴۰ فقره سرقت قطعات و محتویات از داخل خودرو‌های پارک شده شهروندان در کنار خیابان اقرار و ۲ مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کرد که در ادامه این افراد نیز دستگیر و هر ۳ متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

دستگیری سارق باغ‌های تیران و کرون

سرهنگ" حسین تُرکیان بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال شهروندان از باغ‌های آن‌ها در شهرستان تیران و کرون موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پس از بررسی محل‌های وقوع سرقت و جمع آوری آثار و ادله‌های لازم با استفاده از اقدامات علمی و تخصصی دریافتند این سرقت‌ها توسط یک نفر صورت گرفته که در حوالی باغ‌ها پرسه زده ودر زمان مناسب و ساعات خلوت روز اقدام به سرقت اموال مردم کرده واز محل متواری می‌شده است.

رییس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با تلاش کارآگاهان رد پای یکی از سارقان سابقه دار را در این سرقت‌ها به دست آورد و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اعتراف متهم به ۸ فقره سرقت اموال باغ‌ها گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و این سارق با شکایت شاکیان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.