معاون مدیرکل امور بهره برداری و ناوگان راه آهن منطقه آذربایجان گفت: روزانه هزار تن محصولات پتروشیمی مهاباد از طریق راه‌آهن بارگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، شهریار نقی زاده معاون مدیرکل امور بهره برداری و ناوگان راه آهن منطقه آذربایجان اظهار کرد: میزان بارگیری محصولات مجتمع پتروشیمی مهاباد از طریق ایستگاه راه آهن این شهرستان با اجرای طرح‌های توسعه با ۲ برابر افزایش به هزار تن در روز رسیده است.

نقی زاده افزود: هم اکنون روزانه ۲ قطار در مجموع با ظرفیت هزار تن، محصول مجتمع پتروشیمی مهاباد را از طریق ایستگاه راه‌آهن این شهرستان به مقصد بندرعباس حمل می‌کند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه این محموله همه‌روزه از راه زمینی از مجتمع پتروشیمی که در نزدیکی ایستگاه راه آهن مهاباد قرار دارد منتقل شده و در محوطه بارانداز برروی واگن‌های باری بارگیری می‌شود، اذعان کرد: برای سهولت انتقال محموله‌ها از مجتمع پتروشیمی به ایستگاه پیش بینی شده است تا این مسیر که ۲ کیلومتر طول دارد ریل گذاری شود.

معاون مدیرکل امور بهره برداری و ناوگان راه آهن منطقه آذربایجان اضافه کرد: طرح نهایی این اقدام مصوب شده و هم اکنون در حال نقشه برداری است تا با رفع مشکلات فنی آن که یکی از مهمترین آن‌ها اختلاف ارتفاع ببن مبدا و مقصد است این طرح در آینده نزدیک احداث و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.