برای اولین بار نشان ملی تغذیه به تولیدکنندگان و خدمات دهندگان این حوزه در اجلاس ملی «سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف» اعطا خواهد شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سلامت مواد غذایی از فرآوری تا مصرف در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مواد غذایی و اصلاح و ترویج الگوی مصرفی مبتنی بر برنامه‌های راهبردی وزارت بهداشت است.

انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در نظر دارد براساس مصوبه شماره ۵۶۴۵/۱۰۰ نخستین همایش ملی " سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف " را با مشارکت سازمان غذا و دارو، وزارت صمت، سازمان نظام پزشکی، شورای عالی سلامت، سازمان شیلات و شورای سیاستگذاری صدا و سیما، ۲۴ مهر همزمان با روز جهانی غذا در محل انستیتو تحقیقات و تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار کند.

در این همایش برای اولین بار " نشان ملی تغذیه" به تولیدکنندگان و خدمات دهندگان و افراد شاخص و کارآمد در این حوزه و بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی انستیتو اعطا خواهد شد.

بر اساس تصمیم نهایی «انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور» و شورای سیاست گذاری نشان ملی تغذیه، موسسه فرهنگی و هنری «عصرگفتگوی قلم» به عنوان دبیرخانه اجرایی اجلاس ملی " سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف " جهت پیگیری امور مربوط به ثبت نام و سایر امور اجرایی مربوط به این نشان ملی آغاز به کار کرد.

ضوابط ثبت نام کنندگان جهت حضور در فرآیند ارزیابی نشان ملی تغذیه:

۱- ثبت نام جهت حضور در فرآیند کارشناسی به تنهایی موجب اخذ نشان نمی‌شود و ثبت نام کننده حتماً باید امتیازات و تأییدات کمیته علمی و ارزیابی را اخذ کند.

۲- با توجه به اینکه محصولات تولیدی نیاز به تأییدات آزمایشگاهی دارند، هزینه‌های مربوطه طبق تعرفه آزمایشگاه مورد تأیید سازمان غذا و دارو، با ثبت نام کننده است.

۳- برخی از معیار‌های اعطای نشان مطابق مصوبه شماره ۵۶۵۴/۱۰۰ انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور به شرح ذیل است؛ چهره شاخص و تأثیرگذار در ارتقاء و ترویج دانش تغذیه در سطوح ملی، منطقه‌ای یا بین المللی

۴- ارائه فرآیند یا خدمات که منجر به بهبود وضعیت تغذیه در جامعه شود.

۵- فرآورده‌های غذایی، صنفی یا صنعتی دارای ویژگی‌های مطابق با معیار‌های سلامت و تغذیه سالم باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.