مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برداشت انگور در تاکستان‌های استان خبر داد.

رضایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برداشت انگور از ۲ هزار و ۷۴۵ هکتار از باغات استان آغاز شده که از این سطح، ۸۶۷ هکتار زیر کشت انگور دیم است.

او با اشاره به این که میزان تولید انگور پارسال ۱۶ هزار و ۳۵۴ تن بوده است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انگور از سطح باغات استان برداشت شود.

رضایی اظهار کرد: مناطق عمده تولید انگور در استان به ترتیب شهرستان‌های قاین، خوسف و زیرکوه هستند که در زمینه برداشت انگور ۴ هزار نفر بهره بردار فعالیت دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.

او ادامه داد: برداشت انگور از اوایل خرداد ماه به صورت نوبرانه آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد.

رضایی با اشاره به این که واحد‌های فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند بیان کرد: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در استان ارقام متنوع انگور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‏ توان به ارقام عسکری، مایه میشی، کوهی، امیری، لعل، حسینی و یاقوتی اشاره کرد.

انتهای پیام /  ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.