مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت:تا پایان تابستان تعداد اقامتگاه های بومگردی در استان به ۷۲ اقامتگاه می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: برای ساخت ۶۰ اقامتگاه بومگردی  در استان نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات دولتی به متقاضیان پرداخت شده است.

او افزود: هم اکنون ۶۴ اقامتگاه بومگردی در شهرستان‌های مختلف استان فعال است و این تعداد تا پایان تابستان امسال به ۷۲ اقامتگاه افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: بزرگترین اقامتگاه بوم‌گردی خراسان جنوبی در روستای چهارده بیرجند در حال ساخت است که انتظار می‌رود تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

رمضانی با بیان اینکه اقامتگاه بوم‌گردی چهارده در سه فاز پیش‌بینی شده است گفت: در فاز اول این طرح بوم‌گردی مساحت تقریبی سه هزار متر مربع در نظر گرفته شده که ۲۵ سوئیت، رستوران و سفره‌خانه سنتی، مسجد و بازارچه فروش صنایع دستی و سوغات محلی در آن احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: استقبال چشمگیر گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خراسان جنوبی سبب ایجاد اشتغال در روستاها، فراهم شدن زمینه فروش محصولات کشاورزی و تولیدات صنایع‌دستی، آشنایی بیشتر مردم و گردشگران با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی روستا‌ها و حمایت از طرح‌های ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی شده است.

رمضانی ساخت و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را با توجه به روستا‌های هدف گردشگری و مناطق بکر طبیعی در خراسان جنوبی دارای توجیه دانست و گفت: با توجه به قابلیت‌هایی که به لحاظ بافت‌های ارزشمند تاریخی شهری و روستایی در این استان وجود دارد، تلاش شده تا بوم‌گردی را تقویت کنیم.

او افزود: هر چند خراسان جنوبی نیازمند پروژه‌های ساخت هتل است، ولی این پروژه‌ها زمان‌بر و پرهزینه بوده و اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم به لحاظ زمانی که برای مرمت یا ساخت آن‌ها صرف می‌شود و هم از نظر هزینه‌هایی که دارد، به‌سرعت قابل بهره‌برداری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: هرچند شیوع ویروس کرونا بر فعالیت بخش گردشگری اثرات منفی گذاشته و تعداد مراجعه‌کنندگان به واحد‌های اقامتی را کاهش داده، اما ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به مختصات جغرافیایی و اقلیمی خراسان جنوبی یک ظرفیت ماندگار است که در آینده می‌تواند بسیار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.