مزایای طرح کاداستر چیست؟

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت : نخستین مزایای طرح کاداستر جلوگیری از جعل، کلاهبرداری و امنیت بالای آن است، چون اصالت سند تک‌برگی قابل دسترس است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر بشیری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه گفت : طرح کاداستر پارسال از اراضی منابع طبیعی استان آغاز شد و امسال هم با اولویت کاداستر شهری و زراعی در دستور کار است.

او در خصوص محاسن این طرح، گفت : نخستین آن جلوگیری از جعل، کلاهبرداری و امنیت بالای آن است، چون اصالت سند قابل دسترس است و با ثبت نقشه ملک در سند موقعیت مکانی و مختصات جغرافیایی مشخص است، بنابراین با جلوگیری از تعارض قابلیت بالای در اثبات مالکیت دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه ادامه داد: برابر بررسی به عمل آمده از طریق قوه قضائیه ۲۵ درصد پرونده‌ها و مراجعات از طریق طرح کادسترا کاهش می‌یابد و قیمت‌گذاری زمین راحت‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود.

او هزینه تبدیل اسناد چند برگی به تک‌برگی را حدود ۳۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: ابتدا شخص مالک با اصل سند و اصل مالک هویتی و کدپستی ملک به دفتر اسناد رسمی مراجعه که با احراز هویت و اسکن مدارک؛ مستندات به ثبت اسناد ارجاع و کار‌ها پیگیر می‌شود.

بشیری از هم‌استانی‌ها خواست، برای تعویض اسناد جلدی به کادسترا مراجعه کنند، چون در آینده دیگر خدماتی به اسناد دفترچه‌ای داده نمی‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.