منابع خبری اعلام کردند پایگاه جزیره میون نه تنها امنیت اماراتی‌ها و سعودی‌ها را تامین نخواهد کرد بلکه هدف سهل الوصولی برای پهپاد‌های یمن خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق در کانال تلگرامی خود نوشت: پایگاه اماراتی-صهیونیستی جزیره «میون» در یمن، هدفی سهل الوصول برای پهپاد‌ها و موشک‌های یمنی خواهد بود.

به نظر می‌رسد بعد از آنکه خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در گزارشی تصویری فاش کرد که امارات باند فرود و پرواز به طول ۱۸ کیلومتر و تعدادی آشیانه هواپیما‌ها در جزیره میون یمن ساخته است، ائتلاف متجاوز به یمن، نتوانسته است بر حقیقت احداث پایگاهی نظامی- هوایی در جزیره میون در قلب تنگه باب المندب سرپوش بگذارد.

افشای خبر احداث پایگاهی هوایی در میون یمن، خشم مزدوران داخل یمن را که بر طبل جنگ می‌کوبیدند نیز برانگیخته است. آن‌ها نیز از اقدام امارات در نقض حاکمیت یمن در دو جزیره میون و سقطری، نگران هستند.

در همین حال، انتقال گردشگران صهیونیست به جزیره سقطری با ویزای امارات خشم یمنی‌ها را برانگیخته است و فعالان یمنی این اقدام را نقض حق حاکمیت این کشور می‌دانند.

کانال تلگرامی المقاطعه در این خصوص نوشت: افشای سفر گردشگران صهیونیست به جزیره سقطری با ویزای امارات، خشم یمنی‌ها و ابهاماتی درباره حق حاکمیت یمن بر مناطق این کشور را به همراه داشته است. برخی فعالان بر این باورند امارات با انتقال صهیونیست‌ها احساسات یمنی‌ها را جریحه دار کرده و حق حاکمیت این کشور را نقض می‌کند و با جزایر سقطری و میون به عنوان مناطق وابسته به ابوظبی رفتار می‌کند.

محرمانه ماندن اقدام امارات و عربستان به احداث پایگاه هوایی در میون یمن و نیز اظهار بی‌اطلاعی اعضای دولت فراری هادی درباره احداث این پایگاه، موید این واقعیت است که این پایگاه طرح ویژه صهیونیست‌هاست که سعودی‌ها و اماراتی‌ها هزینه ساخت آن را متقبل شده‌اند و هدف، سیطره رژیم صهیونیستی بر باب المندب و دریای سرخ و نیز کنترل خطوط ناوبری بین‌المللی در این گذرگاه راهبردی است.

این پایگاه نه تنها امنیت اماراتی‌ها و سعودی‌ها را تامین نخواهد کرد بلکه هدف سهل الوصولی برای نیروی هوایی یمن خواهد شد که پهپاد‌ها و موشک‌هایش عمق عربستان و امارات را هدف قرار داده و خسارت‌های هنگفتی به آن‌ها وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار