پس از انتشار گزارشی درباره ساخت پایگاه هوایی از سوی امارات در مأرب یمن، مقامات دولت مستعفی به این اقدام اعتراض کرده و خواستار توضیح شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن امروز (چهارشنبه) پس از انتشار گزارشی در خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس مبنی بر اینکه یک پایگاه هوایی محرمانه در جزیره راهبردی یمن و یکی از مهمترین مکان‌های دریایی جهان در حال ساخت است، خواستار توضیح در این خصوص شدند.

علی المعمری، قانونگذار دولت مستعفی سوال کرد که آیا امارات عربی متحده این مرکز را ساخته است، زیرا اطلاعات ارائه شده در خبر آسوشیتد پرس، امارات عربی متحده را به این ساخت و ساز مرتبط می‌کند.

او در نامه‌ای به دولت مستعفی خواستار جزئیات بیشتر شد و نوشت: اطلاعاتی وجود دارد که امارات عربی متحده در حال ساخت پایگاه نظامی در جزیره میون بدون اطلاع کشور‌های عضو است. آیا دولت از آنچه در این جزیره اتفاق می‌افتد، اطلاع دارد؟ و چه اقداماتی انجام داده است؟

محمد قیزان، معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در دولت منصور هادی در صفحه خود در توئیتر نوشت: امارات جزیره میون را دستکاری کرده است.

او همچنین با اشاره به جدایی طلبان جنوب، از امارات به دلیل پشتیبانی مداوم از شبه نظامیان غیرقانونی مسلح در مناطق آزادشده انتقاد کرد.
قیزان نوشت: این مستلزم موضع گیری قاطع دولت است، زیرا سکوت در این باره باعث شد تا این کار دنبال شود و به شبه نظامیان حوثی فرصتی داد تا دولت یمن را تضعیف کنند.

امارات عربی متحده به درخواست‌های مکرر برای اظهار نظر در خصوص ساخت این پایگاه پاسخ نداده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، امارات در حال احداث یک پایگاه هوایی محرمانه در جزیره استراتژیک «میون» یمن واقع در تنگه باب المندب است.

این خبرگزاری گزارش داد: در حالی که هیچ کشوری مسؤولیت احداث این پایگاه هوایی در جزیره آتش‌فشانی میون در تنگه باب المندب را برعهده نگرفته، از سال‌ها قبل ترافیک ناوبری مرتبط با تلاش قبلی برای ساخت یک باند بزرگ در این جزیره به طول ۵.۶ کیلومتر به امارات مربوط می‌شود.

آسوشیتدپرس به نقل از برخی مسؤولان دولت مستعفی یمن اعلام کرد، اماراتی‌ها با اینکه سال ۲۰۱۹ خروج نیرو‌های خود از ائتلاف نظامی به فرماندهی عربستان علیه «حوثی‌ها» در یمن را اعلام کردند، این بار نیز پشت این پروژه هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
تا مورد استفاده رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران قرار نگرفته است ایران با موشک بزن تکه وپاره اش کند ،،،،، خاک و خاکشیرش کنید
آخرین اخبار