استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار بستری شدگان کرونایی در شهرستان گچساران نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری در جلسه اضطراری ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، گفت: آمار‌های دیروز نگران‌کننده بود و همین موضوع باعث شد تا جلسه اضطراری ستاد کرونا امروز برگزار شود.

او با اشاره به اینکه شاهد روند کاهشی این بیماری در استان بودیم و روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر ترخیصی ها از بیمارستان بیشتر از بستری‌ها بود ادامه داد: اما هم اکنون این وضعیت در گچساران برعکس شده است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، امید است که این روند افزایش بیماری کرونا مستمر نباشد، بیان کرد: روز گذشته درگچساران ۱۱ نفر بستری بیشتر از ترخیصی‌ها بود و این مسئله نگران کننده است و هشدار و پیامی جدی دارد.

کلانتری با بیان اینکه شاید فصل گرما و بسته بودن پنجره‌ها و وجود وسایل سرمایشی یکی از عوامل افزایش بستری ها در گچساران باشد، گفت: علاوه بر این موضوع، نشست‌های انتخاباتی بر نگرانی‌ها افزوده است.

وی ادامه داد: به سمت روز‌های پر شور تبلیغات شورا‌ها، میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در گچساران، باشت و انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم و حضور درتجمعات انتخاباتی بیشتر می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مسئله اگر همراه با رعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی انجام نشود زمینه ساز شیوع ویروس و افزایش بستری و به خطر افتادن جان مردم می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه، جان مردم در اولویت بوده و جامعه باید نسبت به این موضوع حساس‌تر شود، گفت: وظیفه داریم که بستر را برای حضور حداکثری در انتخابات آماده کنیم، ولی به همین میزان باید حساسیت برای اجرای شیوه نامه‌ها و جلوگیری از حوادث مرگبار کرونایی را داشته باشیم.

او با اشاره به ممنوعیت ورود خودرو‌ها و وجود مسافر‌های غیربومی در استان تاکید کرد: از امروز همزمان با سراسر کشور تا روز ۱۷ خرداد طرح ممنوعیت تردد‌ها به استان را خواهیم داشت.
 
کلانتری تاکید کرد: باید این طرح در شهر‌های یاسوج و شهرستان دنا به علت آب و هوای خوب با جدیت خاصی اجرا شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای سفر به استان در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک از همه مردم کشور عذرخواهی کردم و گفتم که بعد از کرونا میزبان شما هموطنان عزیز خواهیم بود، اما در مقطع کنونی پذیرای هیچ مهمان و مسافری به کهگیلویه وبویراحمد نیستیم.

کلانتری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: این مسئله هم قابل ذکر است که در استان ما رودربایستی زیاد است و جایی که باید برخورد شود به دلیل ارتباطات اجتماعی، خانوادگی و فامیلی گاه ماموریت‌ها و برخورد‌ها به خوبی انجام نمی‌شود.

وی با انتقاد از نبود برخورد قانونی و قاطع با متخلفان باغ‌های غیرمجاز تفریحی گفت: فعالیت این باغ‌ها در شرایط کنونی غیرقانونی است و باید با آن‌ها برخورد شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.