در گفت‌وگوی ویژه خبری؛

رئیسی: یارانه‌ها باید طبق قانون پرداخت شود / ارز ۴۲۰۰ تومانی به سفره مردم نرفت / لزوم تشکیل صندوق بیمه بورس برای سرمایه‌گذاران خرد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور پیداکرد.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: مشکلات جوانان اعم از مسکن و ازدواج و اشتغال و گرانی را می‌دانم و رنج جوانان رنج من است و با توکل به خدا و اعتماد به جوانان راه را برای رفع مشکلات هموار می‌بینم و این راه را هموار خواهیم و تغییر را ایجاد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یارانه‌ها مسئله مهمی است و یارانه‌ها باید برابر قانون پرداخت شود و تصمیم ما این است که یارانه هارا پرداخت کنیم، ولی باید یارانه‌ها عادلانه پرداخت شود. از یارانه‌های پنهان، افراد خاصی بهره مند می‌شود در حالی که همه خانواده‌ها خودرو ندارند بعضی خانواده‌ها چند خودرو دارند.

رئیسی اظهار کرد: از محور‌های مهم ما احساس عدالت مردم نه در لفظ بلکه در عمل و اختصاص همه ظرفیت‌های کشور برای همه مردم است. درصدی از این صندوق خزانه دوم دولت باید ۳۵ درصد به ارتقای بهره وری تولید اختصاص یابد، اما این بخش که باید به تولید اختصاص یابد در اختیار تولید نیست و بنای ما در اختیار تولید قرار دادن این ۳۵ درصد است. دخل و خرج یارانه باید شفاف باشد و ما به شفاف سازی در دولت عقیده داریم و دولت باید در پشت ویترین باشد و مردم و نخبگان در جریان باشند.

وی افزود: بنزین و سوخت مهم است. چطور عده‌ای بالاترین مصرف را دارند، ولی عده‌ای مصرف نمی‌کنند؟ باید برای این مسئله ساز و کاری داشت و باید در مورد این قضیه تصمیم گرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: طرح جامع مالیاتی برای ۱۵ سال قبل است و در آن طرح قرار بود رضایت مودیان و کاهش هزینه ستاندن مالیات و افزایش آن دیده شود، ولی این اتفاق نیفتاد و قانونی که تکلیف می‌کرد این کار باید نسبت به پایانه‌های فروشگاهی تا بهمن ۹۹ انجام شود، انجام نشد و سوال اینکه چرا در مسئله شفاف سازی و اجرای عدالت عمل نشد.

وی  ادامه داد: برنامه ما راه اندازی سامانه هوشمند مالیاتی است تا تمام داده‌ها به این سامانه داده شود و فعالیت‌های اقتصادی شفاف و روند کار اقتصادی روشن شود و از فرار مالیاتی جلوگیری شود و این سامانه هوشمند یک عدالت مالیاتی را اجرا کند و تا سامانه مالیاتی اجرا نشود دچار مشکلات زیادی خواهیم بود.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: به میزان مالیات دریافتی فرار مالیاتی داریم و بحث من مربوط به شغل‌هایی است که بیشترین درآمد و کمترین پرداخت مالیات را دارد. اخیرا دولت مواردی را به قوه قضائیه از فرار‌های مالیاتی کلان فرستاده بود. باید ساز و کار را به نحوی تنطیم کنیم که فرار مالیاتی به صفر برسد. چرا یک کارمند قبل از دریافت حقوق مالیات پرداخت می‌کند، ولی افرادی که میلیاردی درآمد دارند مالیات پرداخت نمی‌کنند؟

وی ادامه داد:  اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این شکل جای سوال است. اینکه آیا این به سفره مردم رفت یا نه؟ معتقدم به سفره مردم نرفت و بخش عمده این ارز به سفره مردم نرفت و به جیب دلالان رفت، چون باید در کنار آن ساز و کار نظارتی جدی تعریف می‌شد. عدم اشراف دولت در پول و کالا باعث شد آنچه نباید واقع بشود واقع شد و آنچه باید واقع شود واقع نشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره ارز ۴۲۰۰ و چگونگی اختصاص آن نیز اظهار کرد: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به افراد باید دقیق می‌شد، ولی نشد و باید بجای اینکه این مبلغ را به وارد کننده دهیم باید به مصرف کننده دهیم تا به نحوی در سفره مردم باشد. ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دلالی نبود بلکه برای این بود که سر سفره مردم بیاید.  یا باید نظارت سازمان یافته باشد یا این در اختیار مردم قرار گیرد تا در سفره مردم حس شود. باید مدیریت بر زنجیره تامین و تولید کالا‌های اساسی را می‌داشتیم و این زنجیره الان وجود ندارد.

وی ادامه داد: از کار‌های اولیه دولت ایجاد اشتغال است و اولین راه افزایش تولید است و رشد اقتصادی ۵ درصدی می‌تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند. ما می‌توانیم با افزایش تولید صادرات غیر نفتی‌مان را به ۲ برابر افزایش دهیم. باید اصلاح ساز و کار‌ها و بازار نیروی کار با ایجاد بانک‌های اطلاعاتی کنیم تا بگوید کار کجاست و بیکار کجاست.

رئیسی گفت: ۴۰ درصد ظرفیت تولید کشور معطل است و اولین نشست من در استان‌ها با تولیدکنندگان و کارآفرینان و کارگران و سرمایه گزاران است و واقعا مشکل دارند و گرفتارند. بانک‌های زیادی کارخانه‌های زیادی را تملک کرده و درش را بسته اند تا برای بانک به عنوان سرمایه محفوظ بماند، ولی کجاست کارگر، تجهیزات کارخانه، تولید و خط تولید؟ این‌ها مسئله اصلی ماست و سوال از دولت اینکه چرا در این مورد حساس نیست و اقدام نمی‌کند و اینجا حوزه اقدام و عمل است.

وی افزود: اینکه اعلام کردیم ۲۱ هزار کارخانه را رفع مشکل کرده ایم حداقلی بود و بسیار می‌توان در این زمینه فعال شد.۷۰ درصد ظرفیت اقتصادی کشور ما ظرفیت ایجاد اشتغال برای جوانان دارد و می‌توان برای تحصیل کرده‌ها کار کرد و می‌توان بیکاری ۴۳ درصدی را در زمان کوتاهی به ۱۵ درصد کاهش داد.

رئیس قوه قضاییه درباره مشکلاتی که درخصوص بازار بورس ایجاد شد نیز تصریح کرد: اشکالی که در بورس بود اینکه آگاهی بخشیدن به مردم با یک مدیریت جدی انجام نشد و وقتی مردم با تاکید دولت به بورس آمدند کار‌هایی که باید انجام نشد. ساز وکار نظارتی بورس درست عمل نکرد و صندوق توسعه و تتبیت از نوسانات جلوگیری نکرد. حقوقی‌های بورس که حضورشان مثل بچه پولدار است و باید کنترل می‌شدند. بازار بورس رها نیست و کنترل شده است و مردم به کنترل دولت اعتماد کردند.

وی ادامه داد: بورس و بانک‌ها یکی از منابع تامین تولید در کشور هستند و اگر این پول سمت تولید می‌رفت این نوسانات را نداشتیم. بورس جای جبران کسری بودجه دولت نیست و باید اجازه داد حقوقی‌ها آن را دچار نوسان کنند. باید صندوق جبران خسارت برای کسانی که بسیار هستند فعال شود تا مردم اعتماد کنند و منابع صندوق قابل تامین است و اولا صندوق تثبیت در بورس هست و این مبلغ قابل تامین برای دولت است. تضمین خسارت هم با صندوق توسعه و هم صندوق تثبیت و هم با صندوق جبران خسارت قابل تامین است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در قوه قضائیه مبارزه با فساد را آغاز کردیم و در مبارزه با فساد خط قرمز نشناختیم و به همه اعلام کردیم. یک روز مسئولان عالی کشور از من پرسیدند که راهبردت در حوزه اقتصاد چیست؟ و من گفتم راهبرد من این است که هر پرونده‌ای روی میز باشد نسبت به هرکسی و مقامی و وابسته به هر قدرتی بدون چشم‌پوشی رسیدگی شود و بعد رسیدگی به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد. هیچ وابستگی و پیوستگی و حزبی و جناحی و گروهی نداشتیم و معلوم شد می‌شود اجرای عدالت کرد.

وی افزود: مشکل کشور رودربایستی و جناح بازی و حزب بازی است و ما در کشورداری جدیت می‌خواهیم و اگر جدیت باشد بسیاری از امور در جای خود خواهد رفت و دستگاه قضایی در مرحله آخر است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: صرف رسیدگی به پرونده‌ها فساد را حل نمی‌کند و باید ساز و کار هایش در دولت شخص شود و بستر‌های تولید فساد را حل کنیم. حتما به رانت و فساد خاتمه خواهیم داد و باید تمام دولت حس مبارزه با فساد بگیرد و این جدیت می‌خواهد. همه قرارداد‌های دولتی باید پشت ویترین بیاید و محرمانگی را قبول نداریم. ظرف چند ماه درآمد و هزینه حساب خاص قوه قضائیه را پشت ویترین گذاشتم. تمام حساب‌های اقتصادی آستان قدس پشت ویترین رفت.

وی ادامه داد: کاهش هزینه مردم در گرو کاهش هزینه مردم در مسکن است. تا ۵۰ درصد هزینه مردم مسکن است و باید حل کنیم و در سال امکان ساخت یک میلیون مسکن وجود دارد و در ۴ سال حداقل ۴ میلیون مسکن ساخته خواهد شد و در روز اول دولت ساخت مسکن را اعلام خواهیم کرد. اگر در سال یک میلیون مسکن نسازیم عقبیم و باید عقب ماندگی را جبران کنیم.

حجت الاسلام رئیسی در پایان اظهار کرد: رفع فقر مطلق از اولویت‌های مهم دولت خواهد بود و راه آن هم حمایت از سازمان‌هایی است که مبارزه با فقر می‌کنند تا زمینه ایجاد درآمد برای این قشر را فراهم کنند. در مدت کوتاه می‌توانیم ریشه‌کنی فقر مطلق را اعلام کنیم. باید هزینه مسکن و سلامت را کاهش دهیم و فضای کسب و کار مردم مهم است و باید اشتغال ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
اقای رئیسی مگر الان طبق چی پرداخت میشود
اگر راست میگوید طبق دلار پرداخت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
فقط زاکانی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
فقط رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۶:۴۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
به رئیسی رای نمیدم
Germany
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
بلاخره بعد از هشت سال خفت و خواری در مقابل بیگانگان
کمر آمریکا را می‌شکنیم
و ریشه ظلم و فساد را برمیچینیم
Germany
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
کوری چشم بی‌بی‌سی
رأی همه رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
ایناییکه میگن رئیسی قوه قضا میموند با فساد مبارزه میکرد حرفشون مثل اینه فقط راننده ناشی از آموزشگاه بدی بیرون بعد پلیس جریمه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
خدا کند اینها شعارهای تبلیغاتی نباشد اگر واقعا اینهای که فرمودید اجرا کنید مردم از این وضعیت بحران اقتصادی نجات یافته و به آینده امیدوار میشوند ولی میترسم همش شعار باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
خیلی از این آقایون یا خانوم ها که اینجا از توقعات زیادشون یا بی کاریشون یا آقای رئیسی تو قوه قضائیه بمونه بهتره یا از رای ندادن حرف می زنند قطعا برای تخریب آقای رئیسیه
سر بزنگاه می رن به رقیب و بانیان وضع فعلی رای می دن برای ما واضحه بی خود دست و پا نزنین
بی خود دست و پا نزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
آفرین بر رئیسی
نشون داد مرد کار و تلاشه هر چی گفت عمل کرد
های و هوی بد خواهان هیچ اثری در اراده او نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رای من رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
هر کی بیاد همین آش و همین کاسه هست من بهتون قول شرف میدم این اقتصاد نمیشه با وعده های الکی درست کرد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
درسته
الان یه سال یه سال گذشت...
همه چی200 الی 300 درصد افزلیش قیمت داشته.
یه میلیون خونه قرار بود بسازی یه میلیون شغل ایجاد کنی
کو پس؟!؟!؟!؟!
گنده گنده حرف میزدی تو و طرفدارات
رییسی......حاصل وعده هات کو؟!؟!ذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
دوستان به جای منم تصمیم بگیرید برام هیچ مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ساخت یک میلیون مسکن در سال امرمحالی است چه تضمینی برای این کارمی دهید بقیه موارد هم به نظر می آید براساس ظرفیت های کشوربیان نشده است هرکس برای برنامه اش تضمین دادیعنی می تواند مشکلات را حل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
سند خونه شونو بذارن قبوله. عملکرد هرکس در سالهای قبل خودش تضمینه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۳۴ ۰۳ تير ۱۴۰۱
یه سال گذشت...
همه چی200 الی 300 درصد افزلیش قیمت داشته.
یه میلیون خونه قرار بود بسازی یه میلیون شغل ایجاد کنی
کو پس؟!؟!؟!؟!
گنده گنده حرف میزدی تو و طرفدارات
رییسی......حاصل وعده هات کو؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
امیدحسینی
۱۱:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
یارانه پنهان درجیب ثروتمندان میرود
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۹:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
تا بوده همین بوده...اینم میاد مثل اون یکیا 4سال اول متعادل امیدوار نگه میداره مردمو 4سال دوم گند میزنه به اقتصاد و معیشت مردم سفره زندگیشون... همشون از یه گماشن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه ۴سال پیش به ایشون رای میداری حالا این حرفو نمیزدی
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۳۵ ۰۳ تير ۱۴۰۱
یه سال گذشت...
همه چی200 الی 300 درصد افزلیش قیمت داشته.
یه میلیون خونه قرار بود بسازی یه میلیون شغل ایجاد کنی
کو پس؟!؟!؟!؟!
گنده گنده حرف میزدی تو و طرفدارات
رییسی......حاصل وعده هات کو؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
زنده باد ابراهیم بت ‌شکن
Canada
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ایکاش بجای یارانه
کار تولید کنید .تا جوانان سرکار روند و سرحال و شاداب تر شوند
اموزش حرفه بر حسب نیاز وطن و سلیقه جوانان
تا از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شویم
تا بحال بهترین گزینه ایند
دشمن و شایعه ساز زیاد دارند
بخاطر دستگیری دزدان و عدالت شون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سلطان قلب ها ابراهیم_رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسین
۰۸:۲۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
بورس رو از کی بیمه کنید؟؟؟؟؟ الان تکلیف اونهایی که بیش از 70 درصد سرمایشون توبورس به تاراج رفته چی میشه؟؟؟؟ چرا با متخلفین بورس برخورد نمیشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اقتصاد رو ونزوئلایی کن تا ریشه فساد اقتصادی 99% خشک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
نترس، روحانی به حد کافی کرده ایشون اومده این گند کاری را تمیز کنه.
Iran (Islamic Republic of)
سکوت
۰۷:۳۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه یارانه قرارطبق قانون باشه ، بنزین طبق قانون گرون شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حافظ
۰۶:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
همه از آشفتگی ها حرف میزنن پس آقای رییسی چه پستی دارند که میگن جامعه دچار فساد شده است؟مسئولین همه از مشکلات حرف میزنن و مشکلات را گردن یکدیگر میندازن به خدا دوره های قبلی هم همین حرف ها را میگفتن حرف به آقای رئیسی اینه که اگر شما واقعا درد ومشکلات مردم را حس میکنید همان در سمت خودتون باقی بمانید و خدمت کنید نیازی به تغییر پست نیست مهم خدمت است چه رئیس جمهور باشی چه رفتگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اگر برنامه تلویزیونی دیشب ایشان را میدیدید جواب سؤالتات را از خود ایشان میشنیدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
شما نشینیدید مگر ، دلایل ورودش به انتخابات چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
مرد مومن از شش صبح تا دوازده شب سر کار هستیم برای شکم زن و بچه کی میتونیم حرف این کاندیدا نگاه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
آقای رئیسی با اینکه رئیس قوه قضائیه بوده وضعت نابسامان رئیس شما را سامان می داد ۲ هزار واحد تولیدی را احیا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
حاجی وقت کردی اینجا پیام بذاری همینو صرف جواب سوالت کن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بنا به فرموده شما که باید یارانه ها طبق قانون پرداخت شود و می شد این قانون یارانه ایی از اول انقلاب اسلامی لازم الاجرا بوده و بایستی ثروت ملی ملت بر سفرهای معیشتی ملت جاری می شد ولی اجرا نشده و به حساب ملت پرداخت نشده است و می بایست نسبت به سود های ثروت ملی ملت و تورم و گرانی مبلغش تغییر می کرده و افزوده می شده هر ساله تا کنون که متاسفانه نشده بنا بر این بی زحمت طبق قانون عدالت اجتماعی بدون تبعیضگریهای مختلف و قانون حق الناس الهی خداوند جل جلاله یارانه های سنوات قبل را با سودش تا کنون که به ملت عادلانه تقسیم نکردند و ندادند را از این به بعد باید یک جا بدهکاری را با ملت تسویه کنید و سپس طبق قانون یارانه جدید اافزایش یافته استاندارد شده به روز امروزه را به ملت پرداخت کنید . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله توفیق .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
جای مبارزه با فساد قوه قضاییه است پس همانجا بمانید. غیر چند ماه اول که هر روز خبر مبارزه با فساد می امد دیگه خبری نیست اونم احتمالا تسویه حساب بوده. هر فردی قبل از رییس جمهور ظدن این حرفها را میزنه. ضمانت عمل کردن بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۳۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا از حضور ایشون تو انتخابات می ترسید اتفاقا ریشه فساد تو دولته به این خاطر اومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ترس از احساسی رای دادن ها و گروهی رای دادن ها است و گر نه کاش شایسته ها بالا بیایید.
یقینا رضایی شایسته تر است .
اگر مبارزه با فساد بود قوه قضاییه بسیار جای مناسب‌تری بود!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
زنده باد رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
ای زنده باد
رای من فقط خودتی سید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
حرف زدن رو خوب بلدی باید ببینیم به وعده هات عمل میکنی یا اینکه مثل بقیه فقط شعاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه منصف باشی یه کم پرونده کاری ایشون را نگاه کن
می بینی بی دلیل حرف نمی زنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
یعنی چشم ندارن ببینن مردم یه ماشین دارن فقط فکر و ذکرشون اینه بنزینو گرون کنن.
Canada
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
والا یارانه ۴۰تومنی نه مارو فقیر میکنه نه مارو غنی. یارانه رو حذف کنید با پول حاصله از یارانه که در ماه پرداخت نمیشه میشه ده تا کارخانه درست کرد و تولید ملی راه انداخت. میشه روی ساخت انرژی بادی و خورشیدی سرمایه گزاری کرد‌. یارانه نخواستیم آقا. مردم فریبیه این یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
شما وضعت خوبه تاثیر نداره خیلی ها با همین زندگی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۰۲:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
درود بر رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
من به عنوان یه جوان ۲۹ ساله فوق لیسانس گرفته بیکار به آقای رئیسی میگم که اگه دم از عدالت علی میزنین این سرمایه بی زبون مملکتو نزارین بره خارج از کور هزینه بشه تو همین کشور کارخونه بزنین پالایشگاه بزنین نیروگاه برق بزنین زیر ساختهای کشور خودمون رو ببرین بالا تا من و امثال من با ۲۹ سال سن بیکار نمونیم تو این مملکت اگر دوسال سربازی وظیفه ی هر جوونیه تو این مملکت وظیفه ی این مملکتم اینه منابع مالی این فردو ذر قبال بی کاریش قبول کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
منم رفتم سربازی هنوز بیکارم سربازی باید بری راهی نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سربازی چه ربطی به برق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
برنامه مشخصی آقای رئیسی نداد.باید باید و چرا چرا کردن برنامه نیست.این را همه بلدند.باید فلان شود.چرا فلان نشد؟خب مگر شما قاضی القضات مملکت و عضو شورای اقتصادی سران قوا نبودی؟خودت بگو چرا نشد؟معلوم نیست منابع پولی وعده هایش کجاست؟از کارهایی وعده می دهند که ۲۰سال هست مدون و دارد اجرا میشود.سخنرانی می کنند.ولی راه برون رفت از وضعیت فعلی را با کلی گویی مبهم و‌گنگ کرپه اند.برای اغنای دغدقه اندیشمندان و نخبگان و روشنفکران و پیگیران رتبه ایران در زمینه های گوناگون در جهان امروز حرفی ندارند.معیشت فقط یکی از مشکلات است.که آنهم معلوم نیست از چه راهی می خواهند به مطلوب نزدیکش کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
معلوم است شما خوب برنامه تلویزیونی ایشان و بقیه نامزدها را ندیده و مقایسه نکرده اید که به این نتیجه اشتباه رسیده اید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
معلوم شما برای تخریب ایشون مطلب میذارین
و گر نه تمام برنامه های ایشون کاملا مشخصه من نگاه کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
به زودی رئیسی میاد
به زودی نجات پیدا میکنیم
دست دزدی هم برای همیشه قط میشه
و
پولها به مردم برمیگرده

رای ما و کل اقوام رییسی
با آگاهی کامل و مطالعه

رئیسی بت شکن
طلسم ظلم و بشکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
فعلا سیر کردن شکم مردم و خانه دار کردنشون بت شده و این بتها را بشکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
میشه بگن از وقتی شدن رییس قوه قضاییه چکاری کردن فساد واختلاس ودزدی بدتر شده فقط ی قاضی گیر اوردن تا رفتن گشتنش یزمانی اقای رییسی خوشحال شدیم شدین رییس قوه قضاییه فکر کردیم دیگه خبری از دزدی و فساد واهتلاس نیس اما اوضاع بدتر شد نتونستین دلالا و واسطه ها رو جمع کنید قبول کنید گفتین ب جوونا خونه میدین با پول خودشون یا دولت وشما
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۹:۳۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
واه چه حرفا کم فعالیت نکردن تو قوه قضائیه والله انصاف هم خوب چیزیه احیای ۲۰۰۰ واحد تولیدی کمه؟ ؟؟ ایشون قوی ترین فرد برای ریاست جمهوری هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
احیای۲۰۰۰واحد،!!!!!؟؟؟؟
میشه بگی هپکو
چقدر تولید گریدر و لودر و بلدوزر و غلطتک داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
فکر کنم اشتباه گرفتی مطمئنی آقای رئیسی را می شناسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
آییییییا این آقایونی که اسم خود را کاندید ریاست جنهوری گذاشته اند خبر ندارند به قول بانک مرکزی نظام ۳۰۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد که مثل که باید گفت ًمره ۴۲ سال حکم رانی بدون تولید واقعی و فقط پایه فروش منابع ایران است همچون سونامی به هر سمتی روانه شود تخریب و نابودی می آورد برای آن فکری دارند که البته این افراد که ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
یاشاسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
زنده باد رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام
چرا در مورد آزمونهای استخدامی حرفی زده نمیشه؟
آزمونهای استخدامی فراگیر ادامه پیدا میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ک ت
۲۳:۵۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
انصافا خیلی پرشور و انرژی و آتشین صحبت کردند. ما اینچنین یک فرد قاطع در بزرگترین پست اجرایی کشور میخواستیم و نه یک ولنجک نشین بی خبر و بی درد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
از این پرشور تر هم زیاد دیدیم عاقبت کار مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
کسی از ایشون پرشور تر نبود قبلی که پرشورتر نشون داد سرخوش بود نه پرشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
خوب الحمدالله این دوزار را فعلا قطع نمیکنید تارای بیارین بعدش همین را ازدهن ملت درمیارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
چرا جمع میبندی . برو یقه روحانی رو بگیر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رای به اصولگرا ها هم دادیم تورم و گرانی بدتر از دولت روحانی بود.احساسی رای ندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اون کسی که میگه رای به اصولگرا دادیم تورم و گرانی بیشتر از روحانی بود مطمئنا توی ایران زندگی نمی کنه ، تورمی که روحانی ایجاد کرد تو تاریخ ایران بی سابقه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
زمانی یارانه ها شروع به مردم پرداخت کردن اول ماه بود، الان یارانه های آخرای ماه پرداخت میشه یعنی 1 ماه به مردم پرداخت نشده، این هم باید رسیدگی بشه
Canada
علی
۰۲:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز گشنه ی یارانه ۴۰تومنی هستی؟ پول دو پاکت سیگار در ماهه. یارانه رو اگه حذف کنن بودجه ی بسیار کلانی در ماه میشه که میشه باهاش کلی اشتغال و تولیدات داخلی راه انداخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
معیشتی بهم ندادن بیکارم توقع رای داری برو حاجی دلت خوشه اول بیا جوانیمو بهم بده 33سالمه نمی تونم ازدواج کنم شغلم بهم بده شاید تو تصمیم تجدید نظر کردم دیگه خر نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
رای نده ببین وضعت خوب میشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
تو خودت باید با انتخاب صحیحت یه قدم برای رسیدن به چیزایی که گفتی اول برداری بقیش با همین حاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
نه بابا می خوای به پست وزارت هم بگیر پک کارت تکمیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام تا رییس‌جمهور نشده که نمیتونه شغل برات ایجاد کنه
شما رای ندین خودش یه رایه
یعنی رای میدی که دیگری به جات رای بده و رییس جمهور ت رو کسی که قراره سیاست‌هایش رو زندگیت تاثیر بذاره واندازه سفره آت رو و داشتن شغل یا نداشتنش رو دیگری به سلیقه خودش برات تعیین کنه
واین رای خودت بوده
عزیز مشکل رای دادن نیست مشکل انتخاب اشتباهه

خود دانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
خودت برو بابا رایت هم نگه دار واسه خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
برو از کسی که این بلا رو سرتون اورده بخواید
این اقا چیکاره بوده
هر کی خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه با یه حساب کتاب اگه 8 سال از 33 سال سنت کم کنی میشه 25 سال
اگه همون 8 سال پیش رای درست میدادی الان توی 33 سالگی صاحب همه چی شده بودی
8#_سال_با_کلید_شکسته
باشگاه لطفا اینو نشر بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اگه میخوای مشکلت حل بشه اول خودت به خودت کمک کن . وقتی حتی حاضر نیستی از حق خودت برای بهتر کردن اوضاع استفاده کنی و بی تفاوتی میخوای چی درست بشه . اگه همه اون کسانی که مثل تو هستند بشینند کنار، خوب معلومه یکی مثل روحانی میاد بالا که دردت رو نمی فهمه . فکر نکن من سر کارم . منم مثل شما بی کارم و دنبال کار . ولی دلیل نمیشه بشینم که دیگران به جای من تصمیم بگیرند حتی اگه به ظاهر نفعی برام نداشته باشه . حداقل پیش وجدانم راحتم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
میل خودت...اما رأی ندی دیگران بجای تو تصمیم می گیرند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
این آقا قراره رئیس جمهور بشه نه خدا متوجه هستی که؟
جوونی تو از خدا بخواه
کلا باختی دادش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
راست می گی داداش
کار مفید اهل می خواد تو اهلش نیستی رای نده بهتر !
چون ممکنه دوباره اشتباهی یکی دیگه بیاد بیرون
ملت دیگه طاقت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
تمام وعدهاتون داخل مناظره براساس عمل و واقعیت نیست و همه وعده الکی است .توی ۴ سال ریاست قوه قضائیه چرا جلوی فساد در استفاده نا به جا و خلف وعده از ارزهای ۴۲۰۰ کشور را پیگیزی نکردید چرا فساد در جامعه زیاد شده چرا به پرونده ها در بخش مسکن توجه نشده چرا در سفره ای استانی از وضعیت حال موجود مردم به مجلس گزارشی ندادید آیا شما نسبت به مشاغل جوانان مشغله ای داشته ای لطفا این آمارهای بی پایه اساس آخر هر سال رو بین مردم مخابره نکنید آبا کار یک روز در هفته شما به عنوان شغل در نظر دارید.
Iran (Islamic Republic of)
سکوت
۰۷:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
عزیزم عقل سلیم میگه ایشون کار حداقل 10سال توی 4 سال انجام دادن.قدم قدم اما قوی باید پیش رفت.ابته فکر نکنی من طرفدارشم ولی باید حق گفت.انصاف رعایت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
واقعا که بی انصافی
Iran (Islamic Republic of)
پ ل
۱۰:۴۳ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
معلوم است شما خوب برنامه تلویزیونی ایشان و بقیه نامزدها را ندیده و مقایسه نکرده اید که به این نتیجه اشتباه رسیده اید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
پس با چه عقلی و منطقی به روحانی رای دادید ؟ وسط پیاده رو دیوار می کشن از نظر تو عقلانی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
شما اعتراضتون از باب علی برکت اللهه
همینطور بدون اتصال زبون به مرکز حرف می زنی
انگار کسی جز آقای رئیسی توی ریاست نبود
همه خلاف ها از ایشونه
برو آقا
آخرین اخبار