خبر‌های مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌های استان یزد را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدعلی شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، ۲۰۰ شعبه اخذ رای نسبت به آخرین انتخابات برگزار شده در استان یزد، به شعب استان اضافه شد.

او با اشاره به اینکه هزار و ۹۱۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان یزد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۹۶۶ شعبه برای جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه برای جمع آوری آرای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا استان در نظر گرفته شده است.

شاه حسینی   عنوان کرد: در مجموع هزار و ۲۶۸ شعبه ثابت و سیار شهری و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان یزد در نظر گرفته شده است.

لطفا همه با ماسک پای صندوق رای حاضر شوند/ انتخابات در یزد حضوری است

شاه حسینی، به اقدامات در نظر گرفته شده برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در سایه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره و تصریح کرد: یکی از پیش بینی‌های صورت گرفته در این رابطه، افزایش ۲۰۰ شعبه اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها نسبت به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان در اسفندماه سال ۹۸ است.

شور انتخاباتی در فضای مجازی/ انتخابات در یزد حضوری است

دبیرستاد انتخابات استان یزد در انتها خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده فرمانداران در صورت امکان، صندوق شعب اخذ رای را در فضای آزاد مستقر نموده و محل قرارگیری رای دهندگان، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، علامت گذاری شود.

محمدعلی شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات استان یزد  در مورد تعداد شعب اخذ رای ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان، گفت: تعداد ۸۳ شعبه در شهرستان اردکان، ۳۷۵ شعبه در شهرستان یزد، ۵۰ شعبه در شهرستان اشکذر، ۵۲ شعبه در شهرستان خاتم، ۷۴ شعبه در شهرستان مهریز، ۴۶ شعبه در شهرستان بافق، ۳۳ شعبه در شهرستات بهاباد، ۸۴ شعبه در شهرستان میبد، ۵۹ شعبه در شهرستان ابرکوه و ۹۷ شعبه در شهرستان تفت در نظر گرفته شده است.

فضای مجازی یزد فضایی کاملاً انتخاباتی

کمتر از ۱۶ روز به زمان برگزاری انتخابات مانده و شور انتخاباتی،  در فضای مجازی یزد به راه افتاده، شوری که کم‌کم دامنه آن فضای شهرهای استان را نیز فرا گرفته است.

اما کار ستادهای تبلیغاتی، زیرپوستی آغاز شده و گرچه در سطح شهرهای استان هنوز خبری از انتخابات نیست اما فضای مجازی، کاملاً انتخاباتی است.

شور انتخاباتی در فضای مجازی/ انتخابات در یزد حضوری است

تقریباً تمام داوطلبان و لیدرهای تبلیغاتی آنها، گروه‌های هواداری ایجاد کرده‌اند و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مردم یزد به ویژه افراد شاغل در ادارات و فعالان اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند، به عضویت ده‌ها کانال و گروه در تلگرام و واتساپ و اینستاگرام درآمده‌اند و تصاویر شناسنامه گروه‌ها نشان از تبلیغاتی بودن گروه‌ها دارد.

فضای مجازی  تابع قانون تبلیغات 

محمدعلی شاه حسینی دبیر ستاد انتخابات استان یزد  گفت: تبلیغات در فضای مجازی نیز تابع قانون تبلیغات انتخابات است و کمیته حقوقی ستاد انتخابات، تخلفات انتخاباتی داوطلبان را در این فضا رصد می‌کند.

او افزود: در صورت بروز تخلف، تذکر لازم به داوطلبان و هواداران آنها داده می‌شود اما در صورت تکرار، به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

برگزاری انتخابات در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستای استان یزد

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود و در استان یزد، این انتخابات در ۲۴ شهر و ۳۹۷ روستا برگزار می‌شود.

هیئت‌های اجرایی و نظارت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و مقدمات برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در دارالعباده یزد فراهم می‌شود و به طور قطع مردم این دیار باز هم حضوری آگاهانه و پرشور در انتخابات خواهند داشت.

شور انتخاباتی در فضای مجازی/ انتخابات در یزد حضوری است

در مجموع  هزار و ۲۶۸ شعبه ثابت و سیار شهری و همچنین ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی، برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار