بماندشتی با اشاره به مشکلات عرضه دام در سطح شهر و معابر گفت: از دستگاه‌های مرتبط، می خواهیم محل مناسبی برای فروش دام زنده در فهرج مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بماندشتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: با توجه به قانون سازمان دامپزشکی کشور، دام‌هایی که برای فروش یا کشتار در شهر‌ها عرضه می‌شوند، باید در میدان‌های دام نگهداری شوند و آوردن آن ها در سطح شهر برای فروش یا کشتار ممنوع است.

او با اشاره به اینکه گوشت قصابی‌های شهرستان فهرج از طریق کشتارگاه بم تامین می‌شود، افزود: هیچ قصابی اجازه ندارد، گوشت مورد نیاز خود را خارج از این سیستم تهیه و به فروش برساند و در صورت مشاهده با چنین مواردی برخورد می‌شود.

بماندشتی با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه  بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، دامداران و قصابان باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.

او ادامه داد: در سیستم کشتارگاهی، دام قبل و بعد از کشتار از سوی کارشناسان دامپزشکی معاینه می‌شود و شهروندان باید برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از دام به انسان از کشتار غیرمجاز دام خودداری کرده و از مصرف و خرید گوشت فاقد مهر و لیبل دامپزشکی پرهیز کنند.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج بیان داشت: عرضه دام در سطح شهر و معابر نه تنها خدشه به چهره شهر وارد می‌کند؛ بلکه سبب انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود؛ بنابراین برای ارتقای سطح بهداشتی شهرستان و حفظ سلامت جامعه در این زمینه پیگیری‌های لازم را  دنبال می‌کنیم و از دستگاه‌های مرتبط درخواست داریم برای حل مشکل پای کار بیایند و محل مناسبی برای فروش دام زنده در شهرستان فهرج مشخص کنند.

او مشکل دیگر این اداره را نبود ماشین حمل گوشت از کشتارگاه بم به شهرستان فهرج عنوان کرد و گفت: از مسئولان شهرستان تقاضا داریم در امر تامین ماشین حمل گوشت همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار