مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ۷۸۵ تن گندم بذری خریداری و ذخیره سازی شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه میرساردو مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی جنوب کرمان  یکی از مراکز خرید، بوجاری و بسته بندی بذر گندم در جنوب استان کرمان است و با توجه به اهمیت تامین بذر گواهی شده مورد نیاز کشاورزان، این اتحادیه ۷۸۵ تن گندم بذری از کشاورزان خریداری و روند خرید همچنان ادامه دارد.

او افزود: اتحادیه تعاونی تولید جیرفت با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی منطقه (واحد ثبت و گواهی بذر و نهال) گندم بذری را ذخیره سازی و پس از سورت، بوجاری و ضدعفونی و لیبل گذاری بذر به همت شرکت های تعاونی روستایی  تولید و بین کشاورزان منطقه توزیع می‌شود.

مدیرسازمان تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد: فرآیند بوجاری و بسته بندی و آماده سازی بذر مورد نیاز گندم کاران در مهر آغاز می‌شود.

میرساردو با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی بیان داشت: سیاست های ترسیمی شبکه تعاون روستایی در جنوب در راستای سیاست های دولت و در حمایت از جامعه کشاورزی است.

او با توجه به اهمیت بذر در تولیدات بخش کشاورزی گفت: بذر اساس تولید در کشاورزی محسوب می‌شود و به عنوان اولین نهاده مصرفی در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش غیر قابل انکاری دارد لذا بدون استفاده از بذر خوب حتی با صرف انرژی فراوان نیز نمی‌توان به حداکثر تولید و عملکرد دست یافت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار