رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهمئی گفت: در شبانه روز گذشته ۱۲۱ هکتار از مراتع و جنگل‌های شهرستان بهمئی در آتش سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مهدی نصیری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهمئی گفت: در شبانه روز گذشته در مناطق ریزک، آب بهون، قلعه نادر و دشت آهو ۱۲۱ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و باغ‌های میوه شامل انواع درخت‌های کهنسال از جمله بلوط، بنه، کیکُم، درخت زبان گنجشک (بَنیاو)، مِحلو و باغ‌های مرکبات در آتش سوخت.

مهدی نصیری افزود: همچنین پیش از این ۱۰ هکتار از مراتع و جنگل‌ها در مناطق ماغر، سَر لیکک، سیاهشیر، تپه‌های مسکن مهر، حوزه کت، قلعه نادر، قبرقیصر، ریزک و آب بهون طعمه حریق شد.

نصیری با بیان اینکه هم اکنون آتش سوزی مهار و تحت کنترل است گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۱ مورد آتش سوزی در شهرستان بهمئی رخ داده است.

او بیان کرد: در آتش سوزی ماغر به زیرساخت‌های شبکه آبیاری قطره‌ای نیز آسیب جدی وارد شده است.

نصیری گفت: در عملیات مهار آتش نیرو‌های مردمی، بسیج، نیرو‌های منابع طبیعی، پاکبانان، محیط زیست، نیرو‌های اداری و گروهی متشکل از یگان حفاظت منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهمئی، از مردم خواست هنگام حضور در عرصه طبیعت با توجه به شرایط حساس منطقه و گرمای شدید از برافروختن آتش خودداری و موارد مشاهده شده را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهمئی گزارش دهند.

گفتنی است شهرستان گرمسیری بهمئی، گرمترین نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان واقع شده است که همه ساله شاهد آتش سوزی‌های گسترده‌ای در مناطق مختلف این شهرستان هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.