مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: نخستین محموله مونو اتیلن گلایکول از بندر امیرآباد به مقصد روسیه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: نخستین محموله صادراتی مونواتیلن گلایکول (MEG)، تولید یکی از شرکت‌های معتبر پتروشیمی کشور، به شکل فلکسی تانک از بندر امیرآباد به مقصد آستاراخان روسیه بارگیری و ارسال شد.

او با اشاره به اینکه مونو اتیلن گلایکول در گذشته به صورت بشکه‌ای و محدود از خلیج فارس به کشور چین و کشور‌های شرق و جنوب شرقی آسیا صادر می‌شد، افزود: با تلاش شبانه روزی مجموعه بندر امیرآباد در فراهم کردن شرایط نگهداری این ماده ارزشمند، برای نخستین بار محموله مونو اتیلن گلایکول از بندر امیرآباد به روسیه صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد حجم این محموله صادراتی را TEU ۹ کانتینر ۲۰ فوت عنوان کرد که در صنایع نساجی و چرم، ضد یخ، تولید انواع رزین پلیمری، مصالح و مواد ساختمانی، صنایع لاستیک سازی و ... کاربرد فراوان دارد.

سعیدی پور با بیان اینکه تقویت دانش و فناورى‌های درون زا به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های رشد زیرساختی اقتصاد کشور به شمار می‌رود ،گفت: تلاش علمی جهت تجاری سازی و در راستای حمایت از تولید داخلی و بازاریابی بین المللی موجب شد، تا مونو اتیلن گلایکول به یک کالای تجاری و صادراتی در کشور تبدیل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد ابراز امیدواری کرد با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و روند فزاینده صادرات کالا در امسال، شاهد ارسال انواع کالا‌های تجاری از بندرامیرآباد به سایر کشور‌های CIS باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.