انتخاب شهرستان کوثر به عنوان پایلوت آبیاری هوشمند

استاندار اردبیل از انتخاب باغات شهرستان کوثر به عنوان پایلوت آبیاری مدرن و هوشمند در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از پروژه‌های شهرستان کوثر گفت: سازمان جهاد کشاورزی باید مطالعات آبیاری منطقه‌ای خود را به روز کند و با هماهنگی و همکاری شرکت آب منطقه ای، آبیاری باغات را مجهز به سیستم هوشمند کرده باشند.

او با بیان اینکه این بحث در سازمان برنامه و بودجه مطرح شد، افزود: سیستم آبیاری هوشمند در دو بخش زراعت و باغات انجام می‌شود که تجهیز سیستم آبیاری باغات کوثر به شکل هوشمند، راندمان تولید افزایش یافته و از میزان مصرف آب نیز کاسته می‌شود که در شرایط بحران آب بسیار با صرفه و مفید خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: پایاب سد گیوی از دو سال پیش با بهره گیری از فاینانس داخلی ماده ۵۶ بانک سپه و بانک کشاورزی با حضور معاون رییس جمهور آغاز شد که تکمیل پروژه، تحول عظیم اقتصادی برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

بهنام جو با بیان اینکه برای این سد ۲۲۰ میلیارد تومان تامین اعتبار اولیه بر آورد شده است، افزود: آب منطقه‌ای کار خود را شروع کرده است و تکمیل تونل و خط انتقال این سد در حال انجام است که با افزایش نیروی کار تونل تا ۶ ماه دیگر تکمیل و به بهره برداری می‌رسد و سال آینده آب به مزارع انتقال می‌یابد.

او با تقدیر از عوامل اجرایی و مسوولان پیگیر این طرح بزرگ، اظهار کرد: از بدو ورو اینجانب به استان اردبیل یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان کوثر تکمیل سد و اجرای پایاب بوده که این کار در با دلسوزی و پیگیری مستمر در حال انجام است که امیدواریم گره اقتصادی منطقه را حل کرده باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: کسری اعتبار ساختمان فاضلاب شهر کوثر که نیمه کاره بوده تامین و قرار شد پنج میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود تا اوایل فصل پاییز مورد بهره برداری قرار گیرد.

بهنام جو با بیان اینکه ساختمان‌های اداری شهر کوثر از فضای کمتری برخوردار بوده، افزود: ساختمان نیمه کاره تامین اعتبار شد و قرار شد راه و شهرسازی استان بصورت ترک تشریفات این پروژه را در اختیار پیمانکار دارای اهلیت قرار دهد تا در یک برنامه زمان بندی کوتاه مدت در اختیار و خدمت مردم شهرستان قرار گیرد.

او از تکمیل ساختمان دارالقرآن خبر داد و گفت: این ساختمان نیز به زودی تکمیل شده و در اختیار علاقمندان به بحث قرآن و مسایل مذهبی گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.