سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اتهامات وزیر خارجه آمریکا درباره اعمال خشونت از سوی پکن، اعلام کرد واشنگتن در امور داخلی ما مداخله می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین، اظهار نظر‌های وزیر امور خارجه آمریکا درباره سالگرد حوادث ۱۹۸۹ در میدان تیان آنمن  را رد و آن را دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با  انتقاد از اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: پکن اتهامات واشنگتن که چین را متهم به اعمال خشونت می‌کند، نمی پذیرد.

اظهارات وانگ ونبین پس از آن منتشر شد که بلینکن در توئیت خودمدعی شد: ۴ ژوئن سی و دومین سالگرد سرکوب مرگبار جمهوری خلق چین در میدان تیان آنمن است که باعث کشته شدن هزاران معترض شد که به سادگی خواستار احترام به حقوق و آزادی‌های بودند. حقوق بشر جهانی است و همه دولت‌ها باید از آن‌ها حمایت کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز، چین را متهم کرد که در خارج از کشور با خشونت بیشتری عمل می‌کند.

در ۴ ژوئن ۱۹۸۹، تعدادی از دانشجویان در میدان تیان آنمن در پکن در اعتراض به دولت، به نفع ارزش‌های دموکراتیک به خیابان‌ها آمدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار