مقصر حادثه شهربازی بوستان علوی قم کیست؟

سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در اطلاعیه‌ای توضیحاتی در خصوص حادثه شهربازی بوستان علوی داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پنجشنبه شب  حادثه‌ خارج شدن دستگاه  تاب پرنده شهربازی بوستان علوی قم  از محور خود و برخوردهای پی در پی آن  با دوربین مداربسته نصب‌شده کنار آن موجب وحشت و  آسیب دیدن جزئی برخی از سرنشینان آن شد.

واحد فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص حادثه رخ‌داده در شهربازی بوستان علوی اعلام کرد: شهربازی بوستان علوی در تیرماه ۹۹ افتتاح‌شده است و پس از ۹۰ روز فعالیت با توجه به استقبال شهروندان از این شهربازی، دستگاه بازی تاب اسکای(تاب پرنده) با ارتفاع ۲۴ متر و تعداد سرنشین ۲۴ نفر با سیستم تمام هیدرولیک راه‌اندازی شد.

غفلت اپراتور عامل حادثه شهربازی بوستان علوی  قم

در ادامه این اطلاعیه با اذعان به این که از زمان افتتاح دستگاه تاب پرنده بیش از ۱۵ هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند عنوان شده است: پس از تکمیل چک لیست‌های روزانه، هفتگی و ماهانه و نظارت مستمر مجوز فعالیت آن صادر گردیده است.

اطلاعیه حاکی است:دستگاه تاب اسکای دارای مجوز استاندارد از اداره کل استاندارد قم تا بهمن ۱۴۰۰ است، اما متأسفانه ساعت ۱ بامداد ۱۴ خردادماه با توجه به درگیری پیش‌آمده در صف مراجعین، اپراتور دستگاه جایگاه خود را جهت ایجاد نظم رها کرده است و همین مسئله موجب شده سرعت دستگاه افزایش‌یافته و یکی از صندلی‌ها به دوربین مداربسته نصب‌شده در نزدیکی دستگاه برخورد نماید.

 در این حادثه یک نفر از شهروندان آسیب  دید که بلافاصله پس از انتقال به مرکز درمانی به‌صورت سرپایی خدمات درمانی صورت گرفت و همان شب مرخص شد که از این شهروند محترم دلجویی لازم به‌عمل‌آمده است.

بهره‌بردار شهربازی بوستان علوی به سازمان پارک‌ها احضار شد

در پایان اطلاعیه سازمان پارک‌ها و فضای سبز آمده است: دوربین مداربسته نصب‌شده در کنار دستگاه جهت کنترل مباحث ایمنی بوده و دستگاه فوق مجوز استاندارد و بهره‌برداری را اخذ نموده است؛در صورت اخذ نشدن مجوز استاندارد و بهره‌برداری هر یک از دستگاه‌ها در تمام شهربازی‌های طرف قرارداد سازمان، این سازمان مجوز به کارگیری  آن‌ را به بهره‌برداران نخواهد داد.

در حادثه پیش آمده بهره‌بردار شهربازی بوستان علوی صبح امروز ۱۴ خردادماه به سازمان پارک‌ها و فضای سبز احضار شد و اعلام کرد  با اپراتور متخلف برخورد  و برکنار شده است  و همچنین تذکرات و اخطار کتبی به پیمانکار و بهره‌بردار مجموعه داده شد.

به بهره‌بردار اعلام شد تا زمان بازدید مجدد کارشناسان اداره کل استاندارد قم حق بهره‌برداری و مسافرگیری از دستگاه تاب پرنده را نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید؛


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
امار تناقض داشت سازمان پارکها گفته یک مصدوم دادستانی گفته چهارتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
یاحسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
احترام به مراسمات باید گذاشته میشد چه وقت شهربازی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
ما یک بار اراک سوار رنجر شدیم رفتیم تو هوا چند لحظه متوقف شد یعنی گفتیم دیگه قرار سقوط کنیم خیلی ترسناک بود خدا رحم کرد نمی دونم چرا متوقف شده بو اون بالا ارتفاع هم زیاد بود معلق بودیم
آخرین اخبار