حشمت الله قنبری، پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: امام خمینی (ره) در تاریخی‌ترین حرکت معاصر پایه‌های استبداد و استکبار را به لرزه درآورد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مراسم استانی بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد امروز در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در این مراسم با اشاره به شخصیت بی بدیل امام راحل گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ارتباط دقیق و حسابگرانه‌ای با قلب مردم برقرار کرد و در تاریخی‌ترین حرکت معاصر پایه‌های استبداد و استکبار را به لرزه درآورد.

او با برشمردن خصوصیات و رفتار‌های منحصر به فرد امام راحل در برخورد با قدرت‌های پوشالی و ظاهری افزود: در عصری که جهان بین دو نظام سوسیالیستی شرق و سرمایه داری غرب تقسیم شده بود، امام خمینی (ره) جریان احیاگری دینی را رهبری و معماری کرد و قطب جدیدی را شکل و قوام داد.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به روش زندگی و ساده زیستی امام خمینی (ره) تصریح کرد: مردم امروز با دیدن برخی ناهمگونی‌های زندگی برخی مسئولان با سیره و روش امام و شنیدن وعده‌هایی که عملی نمی‌شود، دلخورند نه از اسلام و انقلاب و هرگز از آرمان‌های خود دست نخواهند کشید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.