یوسفی گفت: با افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۰ شاهد تحول، توسعه و پیشرفت در طرح‌های عمرانی این شهرستان خواهیم بود.

بودجه عمرانی کُنارک ۲۳۶ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حمیدالدین یوسفی فرماندار کُنارک  در نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۰ شهرستان که با حضور ویدئو کنفرانسی دبیر شهرستان کنارک در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سیستان و بلوچستان برگزار شدگفت: اتفاقات خاص و ویژه‌ای با همراهی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد استانداری و مجموعه سازمان مدیریت استان در زمینه اعتبارات عمرانی رخ داده که در تاریخ توسعه‌ای استان بی‌سابقه و نقطه عطفی در این زمینه است.

وی اعتبار شهرستان را در سال گذشته ۴۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به اعتباراتی که در سال گذشته تصویب شد و شرایطی هم که کشور داشت توانستیم بودجه عمرانی شهرستان را به سه هزار و ۶ میلیارد ریال افزایش دهیم که نشان از افزایش بیش از ۶ برابری اعتبار تصویب شده را داشته است.

یوسفی افزود: اعتبار عمرانی شهرستان در سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۳۶ درصدی نسبت به ابتدای سال گذشته به رقم یکهزار و ۹۴ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده و کنارک بیشترین جهش را در افزایش اعتبارات در سطح استان به خود اختصاص داده است.

فرماندار کنارک در ادامه گفت: علاوه بر اختصاص بودجه برای فعالیت‌های عمرانی شهرستان، باید به یک نکته اشاره کرد که پروژه‌هایی ازجمله بزرگراه، گازرسانی (خراسان رضوی در این زمینه به عنوان معین جهت اجرا تعیین شده است) که زمانی آرمان و آرزوی مردم شهرستان بود در حال اجرا است و هم‌اینک ۶ کارگاه در زمینه ایجاد بزرگراه و راه آهن در شهرستان با جدیت در حال فعالیت هستند و در بخش خصوصی نیز ۱۵ پیمانکار در یک پروژه ایفای نقش می‌کنند و این موضوع نمایانگر نگاه ویژه نظام و دولت به این خطه از میهن اسلامی است تا بتوانیم فاصله معنادار توسعه‌ای شهرستان را نسبت به میانگین کشوری کاهش دهیم.

وی افزود: با این جهشی که در بودجه داشته‌ایم، انتظار این است مدیران به گونه‌ای عمل کنند تا با انتخاب، ارزیابی و گزینش صحیح پیمانکاران، اعتبارات در مسیر درست و به موقع هزینه شود و تلاش کنیم با همین نگاه توسعه‌ای در راستای رسیدن به شاخص‌های کشوری گام‌های استواری برداریم.

یوسفی به موضوع بزرگترین سد مخزنی استان اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته "سد کهیر" به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبود و با نگاه استاندار، منابع مالی آن تامین و کارفرما تغییر و نوید این را می‌دهیم که تا پایان امسال  سد کهیر آبگیری شود.

فرماندار کنارک، بندر صیادی تنگ را از جمله پروژه‌های زیرساختی و مهم در حوزه شیلات عنوان کرد و گفت: فاز یک این بندر در سال ۹۹ و با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید و با اعتبارات جدید و پیمانکار قوی که در حال فعالیت است و همچنین نگاه مقام معظم رهبری در زمینه پیشرفت دریامحور در سواحل مکُران، این پروژه نیز تکمیل و با بهره‌برداری کامل، بیش از پیش در اقتصاد ملی در حوزه شیلات نقش‌آفرین خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار