ایهود اولمرت با ابراز حمایت از کابینه جدید رژیم اشغالگر، از احتمال اقدامات تنش‌زای نخست‌وزیر صهیونیست‌ها برای فرار از شکست خود خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، در مصاحبه‌ای رادیویی از کابینه جدید این رژیم، متشکل از ۸ حزب مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها، حمایت کرد.

این مقام سابق صهیونیستی همچنین درباره اقدامات تنش‌زای نتانیاهو برای فرار از شکست، متزلزل کردن امنیت در منطقه، و سنگ‌اندازی در مسیر تحلیف این کابینه جدید، هشدار داد.

اولمرت در بخشی از این مصاحبه خوشحالی خود از موفقیت «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و «نفتالی بنت» رئیس حزب یامینا، را ابراز داشته و گفت: «البته خوشحالی من به معنی پشتیبانی از سیاست‌های آن‌ها نیست بلکه من فقط می‌خواهم شاهد حضور افرادی معمولی در رأس کابینه باشم.»

او در ادامه نسبت به اقدامات احتمالی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر هشدار داد و افزود: «نتانیاهو توانایی آن را دارد که در زمان بحران سیاسی وضعیت امنیتی را پر تنش کند. او ماه گذشته هم همین کار را کرد و پتانسیل بدتر از آن را هم دارد، چون چیزی مانع او نیست.»

روز گذشته نتانیاهو در پیامی توییتری از نمایندگان کِنِسِت خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالفش رأی موافق ندهند و نوشت: «اعضای راستگرای کنست باید این دولت چپگرای خطرناک را رد کنند.»

پیش از این نیز نتانیاهو در تقلایی مضحک با ارسال نامه‌ای به دفتر «رووین ریولین» ادعا کرده بود که نفتالی بنت نمی‌تواند در توافق چرخشی با یائیر لاپید نخست‌وزیر ابتدایی باشد.

مبنای استدلال تیم حقوقی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بود که یائیر لاپید به عنوان رئیس حزب یش عتید می‌تواند ابتدا نخست‌وزیر باشد و او هیچ اختیاری برای انتقال این نقش به نفتالی بنت که مأمور تشکیل کابینه نشده، ندارد.

اما پس از آن منابع صهیونیستی از کسب موافقت اکثریت نمایندگان کنست توسط یائیر لاپید برای تشکیل دولت ائتلافی و حذف بنیامین نتانیاهو از قدرت خبر دادند.

جروزالم پست در گزارشی اعلام کرد شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام حساب کاربری «یائیر نتانیاهو» پسر بنیامین نتانیاهو، را برای ۱۲ ساعت به حالت تعلیق درآورده اند.

او روز گذشته پستی در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرده و از ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواسته بود تا به تظاهرات برای مقابله با تشکیل کابینه ائتلافی دست بزنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار