نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند مانع از تشکیل دولت ائتلافی از سوی نفتالی بنت شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آکسیوس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه با متحدان سیاسی اش تلاش کرد مانع از تشکیل دولت ائتلافی از سوی مخالفانش شود.

بر این اساس، نتانیاهو در این جلسه بر توانایی‌های دولت خود در مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و نیز گسترش شهرک سازی‌های در کرانه باختری تاکید کرد.

وی گفت: من طی روز‌های گذشته رسماً اعلام کرد حتی در صورت ایجاد تنش با آمریکا حاضر به مقابله با برنامه هسته‌ای ایران هستم. آیا نفتالی بنت، رئیس حزب یامینا می‌تواند این کار را بکند؟ من به شهرک سازی‌ها در کرانه باختری ادامه خواهم دارد، اما اگر دولت بایدن از بنت بخواهد این شهرک سازی‌ها را متوقف کند، او حتماً پا پس خواهد کشید.

در سوی مقابل، نفتالی بنت در مصاحبه با رسانه‌ها برکناری نتانیاهو از سمت نخست وزیری را اصلی‌ترین وعده انتخاباتی خود دانست.

بنت که رئیس حزب راستگرا است به همراه سایر احزاب چپ گرا و میانه رو که مخالف مواضع نتانیاهو هستند، با ایجاد ائتلاف می‌کوشند به ۱۲ سال نخست وزیری نتانیاهو پایان دهند. با این حال، نتانیاهو می‌کوشد با دست آویز قرار دادن برجام و انتقاد از ایران، مانع از برکناری خود شود.

با برکناری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی، پرونده‌های فساد مالی وی در دادگاه بار دیگر به جریان خواهد افتاد و احتمالاً وی مانند ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین این رژیم به دلیل سو استفاده از قدرت، فساد و ارتشا به زندان محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار