استاندار قم به بیان ابعاد شخصیتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و دستاوردهای ایشان در پیروزی انقلاب پرداخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست،استاندار قم در گفت و گویی از بیت تاریخی امام راحل در قم، اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) از ۱۵ خرداد ۴۲ در قم آغاز شد و در سراسر کشور تجلی یافت و در کل جهان این پیام منتشر شد.

او افزود: با مطالعه تاریخ می‌بینیم برای نسل جدید چقدر سخت است که بدانند چگونه یک رهبر بتواند بدون سلاح و ارتش با حکومت بر قلب‌ها، میلیون‌ها انسان را با یک اشاره در مقابل رژیم استبدادی و قدرت‌های جهانی بسیج کند و به‌صحنه بیاورد.

سرمست تصریح کرد: امام توانست بلافاصله بعد از پیروزی، بنیان نظامی را نهادینه کند که در آن جمهوریت و اسلامیت ۲ بال مکمل نظام شدند و هر ۲ به‌لحاظ شکلی و محتوایی دارای اصالت هستند.

سرمست بیان کرد: ایشان در همان ابتدای پیروزی در عین حال که هیجان‌های مردمی بی‌نهایت بود این شور و هیجان را تبدیل به‌شعور و آگاهی و اراده کردند و در همان ابتدا نیز همه پرسی برگزار کردند و برای استقرار نظام اسلامی اتکای به‌آرای عمومی داشتند.

او گفت: در چنین روز‌ها و ایامی این انقلاب با رهبری رهبر معظم انقلاب استمرار یافت تا جایی که هیچ گونه انحراف از خط امام نیز رخ ندهد.

سرمست بیان کرد: بسیاری از انقلاب‌ها در تاریخ بوده‌اند که با فوت رهبران شان مسیر انقلاب هایشان چه بسا به‌انحراف کشیده می‌شود، اما انقلاب اسلامی با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب به‌ثمر نشسته و استمرار یافته است.

او عنوان کرد: در ارتباط با دستاورد‌های انقلاب چند رویکرد وجود دارد که شامل تحلیل دستاورد‌ها و بررسی ریشه‌ها و علل وقوع انقلاب و اهداف است.

استاندار قم بیان کرد: یک رویکرد مهم در مورد مطالعه انقلاب اسلامی این است که ببینیم مراحل تاریخی شروع انقلاب تا پیروزی چه بوده و چگونه این مسیر را پیموده و با چه شتاب و فراز و نشیبی این مسیر پیروزی را طی کرده است.

او گفت: گاهی نیز از منظر کارکرد گرایی ، دستاورد‌هایی که وجود داشته است این که استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی یک شعار اساسی بود.

سرمست ادامه داد: از همان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار شده است و گاهی ۲ انتخابات در یک دوره داشته ایم.

سرمست گفت: در این دوره نیز هم انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا و هم انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را در پیش رو داریم.

استاندار قم بیان کرد: ما براساس سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سند بالادستی و قانون انتخابات که سه اصل کلی در ارتباط با انتخابات شامل اصل امنیت و اصل سلامت و اصل رقابت است را سرلوحه کار قرار دادیم.

او تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری انتخابات نیز ارکان نظام انتخاباتی نظتم اسلامی مشخص است و یک هیئت اجرایی داریم که چارچوب مشخصی در وظایف و اختیاراتش دارد، هیئت‌ های نظارت و شورای نگهبان نیز وجود دارند.

سرمست اضافه کرد: در طول چند انتخاباتی که در سال‌های قبل برگزار شده ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه همه کشور‌هایی که ادعای دموکراسی دارند از همان پشتوانه مردمی و میزان اقبال و مشارکت مردم برخوردار بوده است.

او گفت: در مواجهه با دشمنان خارجی و اختلاف‌ها و شکاف‌های داخلی جامعه این انتخابات یک کارکرد انسجام بخشی و وحدت آفرینی دارد و شور و نشاط برای جامعه و در عین حال شکل مسالمت آمیز انتقال قدرت و تغییر و تحول و پویایی برنامه‌ها را رقم می‌زند.

او بیان کرد: در مورد امنیت انتخابات، به‌تامین آن متهعد هستیم و تمام عوامل امنیتی و انتظامی و ستاد امنیت در استان این وظایف را احصا و ابلاغ کرده و همه ارکان امنیتی و انتظامی پیش بینی‌های لازم را اتخاذ کرده اند.

سرمست گفت: در رابطه با سلامت انتخابات به‌همه مدیران و مسئولان تاکید شده است بی طرفی در ارتباط با انتخابات را رعایت کنند و از نظر رعایت امانت داری مهم ترین مسئولیت مجریان انتخابات و ناظران و ارکان انتخابات اعتماد آفرینی در بین مردم است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار