رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از حادثه‌ی ناگوار دیگری در سد بند بهمن کوار و غرق شدن جوان ۱۹ ساله خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: عصر امروز ۱۴ خرداد ماه جوانی که برای شنا به داخل سد بند بهمن کوار رفته بود، ناگهان بر اثر بی احتیاطی و از دست دادن کنترل، به داخل آب فرو رفت.

او ادامه داد: افرادی که برای تفریح در این محل حضور داشتند متوجه ناپدید شدن جوان شده و به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مراتب اعلام می‌شود.

قانع افزود: پس از اعلام این حادثه و درخواست کمک آتش نشانی کوار از تیم تخصصی امداد و نجات آبی غواص از سازمان آتش نشانی، سریعا تیم ۵ نفره عملیاتی با یک دستگاه خودرو امدادی به محل حادثه در بند بهمن روستای شاه بهرامی کوار اعزام شدند.

او بیان کرد: تیم تخصصی امداد و نجات آبی غواص با تجهیزات و لوازم کامل تجسس و غواصی اقدامات لازم را انجام و پس از یک ساعت جستجو در عمق ۷ متری، جسد پسر جوان ۱۹ ساله پیدا شد.

قانع اظهار کرد: علی رغم هشدار‌های سازمان آتش‌نشانی در خصوص خطرات جبران ناپذیر شنا کردن در سد‌ها و آب‌های خروشان، متاسفانه طی سال‌های اخیر تنها در همین سد بهمن چندین مورد حادثه تلخ غرق شدگی برای شهروندان ما رغم خورده است.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز خطاب به شهروندان تاکید کرد: شنا در سد خطرات بسیار زیادی دارد اغلب افراد فکر می‌کنند کسانی در آب پشت سد‌ها غرق می‌شوند که شنا بلد نیستند، ولی باید گفت که حتی افراد حرفه‌ای نیز در آب پشت سد‌ها جان خود را از دست می‌دهند. علت اصلی غرق شدن افراد این است که در زمان آب گیری سدها، میزان سطح آب با پیش بینی منطبق نیست به گونه‌ای که در زمان حرکت سیلاب اجسام کوچک و بزرگی وارد سد شده و برخورد شناگر به این اجسام می‌تواند خطر آفرین باشد.

بسیاری از فوت شدن‌ها به دلیل همین برخورد اجسام با شناگر است که باعث می‌شود تا فرد جان خود را از دست دهد.

فراز و نشیب‌ها و عمق آب پشت سد نیز بسیار متفاوت است و بسیاری از افراد به دلیل این که از این موارد اطلاعی ندارند، با شنا کردن در پشت سد‌ها جان خود را از دست داده و غرق می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار