فدراسیون‌های فوتبال اسپانیا و پرتغال با امضای توافقنامه‌ای به دنبال میزبانی مشترک در جام جهانی ۲۰۳۰ هستند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه اسپورت، مدیران، سران و فدراسیون‌های فوتبال ۲ کشور اسپانیا و پرتغال امیدوار هستند که بتوانند میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۰ را به دست آوردند.

این موضوع پیش از دیدار دوستانه شب گذشته تیم‌های اسپانیا و پرتغال که با تساوی بدون گل این ۲ تیم به پایان رسید، اعلام شد و پس از آن ورزشگاه "واندا مترو پولیتانو"، با رنگ‌های سنتی پیراهن تیم‌های ملی ۲ کشور چراغانی شد. بازیکنان هر ۲ تیم نیز با پیراهن‌هایی که روی آن هک شده بود "به پیش ۲۰۳۰" در ابتدای بازی به زمین رفتند تا حمایت‌شان را از این میزبانی مشترک اعلام کنند.

همچنین در مراسمی که در روز‌های گذشته با حضور فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا و "ده سوزا" رئیس جمهور پرتغال برگزار شد توافقنامه درخواست میزبانی مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ امضاء و قرار بر این شد که هر چه سریعتر به فیفا ارسال شود.

میزبان جام جهانی فوتبال در سال‌های ۲۰۲۲ (قطر) و همچنین ۲۰۲۶ (آمریکا، مکزیک، کانادا) مشخص شده است و اکنون این ۲ کشور اروپایی امیدوار هستند بتوانند در سال ۲۰۳۰ به میزبانی مشترک این رقابت‌ها دست یابند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار