رئیس دانشگاه الزهرا گفت: حتی بعد از واکسیناسیون دانشجویان در برابر کرونا با مشکل اسکان آن‌ها در خوابگاه‌ها مواجه خواهیم بود.

مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشایی دانشگاه‌ها از اول مهر، اظهار کرد: برای بازگشایی دانشگاه‌ از اول مهر سال جاری در حال برنامه ریزی سناریو‌های مختلف هستیم.

او افزود: با معاونت دانشجویی و معاونت آموزشی دانشگاه‌ها جلساتی را برگزار کرده ایم و از تمامی گروه‌ها هم خواستار شدیم تا سناریو‌های مختلفی را با فرض بازگشایی کامل دانشگاه‌ها یا ادامه کلاس‌های مجازی و سناریو میانه، یعنی ترکیبی از کلاس‌های مجازی و حضوری برنامه در نظر بگیرند.

ملانظری تصریح کرد: مسائل زیادی باید در برنامه ریزی برای بازگشایی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود؛ چرا که دانشجویان بعد از گذشت حدود ۳ ترم مجدد آماده حضور در دانشگاه‌ می‌شوند و چنین امری مشکلات زیادی را نه تنها برای دانشگاه وجود می‌آورد.

رئیس دانشگاه الزهرا ادامه داد: یکی از مشکلات ما در زمان بازگشایی دانشگاه اسکان دانشجویان در خوابگاه است، چرا که احتمال دارد در خوابگاهی که تا قبل از شیوع کرونا ۴ الی ۶ نفر ساکن بودند در حال حاضر این اسکان این تعداد افراد ممکن نباشد و دانشجویان با تعداد کم در اتاق‌ها زندگی کنند که برای رفع این مشکلات در حال برنامه ریزی هستیم.

ملانظری بیان کرد: از دانشگاه‌ها باید حمایت لازم شود تا بتوانند مشکلات بازگشایی دانشگاه‌ها را با توان کافی رفع کنند، بنابراین یکی از سناریو‌های ما برای مهر ۱۴۰۰ این است که با فرض واکسیناسیون کامل اساتید و دانشجویان به بازگشایی کامل دانشگاه‌ اقدام کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
نه به باز گشایی از اول مهر می خواهید سرمایه علمی وجوان کشور را با بی کیفیت ترین واکسن یعنی کو ایران واکسینه کنید ما خواهان واکسن اسپوتنیک یا استرازنکا هستیم
آخرین اخبار