یاریو لوین، سخنگوی کنست، از اعلام ائتلاف جدید بنت و لاپید در دوشنبه آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تایمز اسرائیل، یاریو لوین، سخنگوی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)،  بعد از ظهر جمعه تأیید کرد که روز دوشنبه آینده ائتلاف جدید یائر لاپید، رهبر یش عتید را اعلام خواهد کرد.

اعلامیه لوین پس از ابراز نگرانی از تلاش برای به تأخیر انداختن این مرحله منتشر می‌شود.

در اوایل روز جمعه، لوین به یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید گفت که همه توافق نامه‌ها با احزابی که به ائتلاف او خواهند پیوست را امضا کرده است.

لوین در یک سخنرانی گفت: «پس از اعلامیه رئیس کنست به مجمع عمومی و مطابق با مهلت تعیین شده در قانون اساسی، رئیس مجلس تاریخی را برای بحث و رای گیری تعیین می‌کند.»

طبق قانون اساسی، دوشنبه ۱۴ ژوئن محتمل‌ترین زمان برای رای گیری خواهد بود.

این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که اعضای ائتلاف نوپای رئیس حزب لاپید تلاش کردند تا همه اعضای خود را در میان تلاش‌های گسترده حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سرکوب ائتلافی که  به دنبال اخراج او است، حفظ کنند.

لوین همچنین اعلام کرد: «توافقنامه‌هایی تا روز چهارشنبه حاصل شده، اما نهایی نشده است. توافقنامه‌های ائتلاف نمی‌تواند از دید کنست و مردم پنهان باشد.»

در پی این اظهارات حزب یش عتید و یامینا بیانیه مشترکی صادر کردند و گفتند که توافقنامه‌های ائتلاف به طور شفاف ارائه می‌شود. آن‌ها از لوین خواستند که مجمع عمومی کنست را تشکیل دهد و تشکیل یک کابینه وحدت متشکل از احزاب گوناگون را امکان پذیر سازد.

هفته پیش بعد از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید مسئول تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار