روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی مسأله کنار زده شدن نتانیاهو از نخست وزیری پس از ۱۲ سال پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش ، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی تشکیل کابینه جدید در رژیم صهیونیستی و اینکه آیا این مسأله به معنای تغییر خواهد بود یا خبر، پرداخت.

این نشریه در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم «ایزابل کرشنر» درباره تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی نوشت: نفتالی بنت، که رهبری یک حزب راستگرای کوچک را برعهده دارد و یائیر لاپید، رهبر میانه روی مخالفان اسرائیل، در تلاش برای تشکیل ائتلافی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، را برکنار کند، متحد شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: این ائتلاف پیشنهادی که کابینه تغییر خوانده می شود، متشکل از طیف سیاسی گسترده ای از چپ و راست و با تکیه به حمایت یک حزب عربی کوچک است که می تواند تغییر عمیقی برای اسرائیل باشد. رهبران آن متعهد شده اند به چرخه سیاست تفرقه افکنانه و انتخابات بی نتیجه در اسرائیل پایان دهند.

احزاب مخالف یک توافق ائتلافی را روز چهارشنبه اعلام کردند؛ اما حتی اگر آنها در پارلمان رای اعتماد بگیرند و یک کابینه تشکیل دهند و نتانیاهو را که طولانی ترین حضور را در عرصه نخست وزیری را دارد، سرنگون کنند، باید منتظر ماند و دید آیا قادر به ایجاد تغییر خواهند بود؟


بیشتر بخوانید: زوال قدرت نتانیاهو و تشکیل کابینه جدید به ائتلاف بنت و لاپید


در این گزارش همچنین آمده است: بنت که حزبش هفت کرسی در پارلمان دارد، اغلب فردی راستگراتر از نتانیاهو توصیف می شود. در حالی که نتانیاهو راه حل تشکیل دو دولتی را برای حل اختلافات اسرائیل و فلسطینی ها از بین برد، بنت که قهرمان شهرک سازی یهودیان در کرانه باختری اشغالی است، آشکارا تشکیل یک کشور مستقل فلسطین را رد می کند و از الحاق کرانه باختری به اسرائیل حمایت کرده است.

با این حال، گرچه این ائتلاف متشکل از چندین حزب خواهد بود که در هر دو زمینه اختلاف نظر دارند، اما موافقت کرده اند که ابتدا بنت نخست وزیر شود.

اگر این ائتلاف ادامه یابد، لاپید که حامی اسرائیلی های سکولار طبقه متوسط است و حزب وی 17 کرسی در پارلمان دارد،به صورت چرخشی جانشین بنت خواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده است: بنت یکشنبه شب در یک مصاحبه تلویزیونی گفت متعهد به تقویت اتحاد ملی است.

وی مدعی شد: دو هزار سال پیش، یک کشور یهودی وجود داشت که به دلیل اختلافات داخلی از بین رفت. این اتفاق به خصوص تحت نظارت من دیگر تکرار نخواهد شد.

گفتنی است پیشتر یئیر لاپید رئیس حزب یش عتید موافقت خود را با پیوستن لیست مشترک عربی به ائتلاف تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

براین اساس در پی این امر، وی موافقت‌های لازم را بمنظور تشکیل کابینه به دست آورده و قرار است تا لیست کابینه را به رئیس رژیم صهیونیستی ارائه دهد.

منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که با تشکیل چنین کابینه ای، کار بنیامین نتانیاهو پس از ۱۲ سال حضور سمت نخست وزیری رژیم صهیونیستی به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار