حفاظت از محیط زیست، پیش شرط برنامه‌های توسعه استان کرمان

استاندار کرمان گفت: اساس برنامه‌های استان کرمان در مسیر توسعه، مبتنی بر حفاظت از محیط زیست و حفظ آن برای آیندگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان در پیام تبریک خود به مناسبت روز جهانی و هفته محیط زیست، اصلاح رفتار‌های آسیب زا به طبیعت و حفاظت از محیط زیست را پیش شرط فعالیت‌های توسعه‌ای در استان کرمان عنوان کرد و حفظ محیط زیست را وظیفه‌ای همگانی خواند.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

به نام خالق هستی

حفظ محیط زیست از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار و متوازن و از مباحث مهم ملی و بین المللی است.

توسعه پایدار فصل مشترک رشد اقتصادی با پیشرفت اجتماعی و کارآمدی فعالیت‌های زیست محیطی به شمار می‌آید و حفاظت از آن، باید وظیفه مشترک و همگانی در جامعه باشد.

حفظ طبیعت و محیط زیست از سفارشات موکد دین اسلام است و در فرهنگ ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد. در اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع حفاظت و حراست از محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است ضمن آنکه، اساس برنامه‌های استان کرمان در مسیر توسعه، مبتنی بر حفاظت از محیط زیست و حفظ آن برای آیندگان است.

پدیده‌های خشکسالی، ریزگردها، سیلاب‌های ویرانگر، فرسایش خاک در کنار شتاب صنعتی شدن و حتی حضور انبوه گردشگران در طبیعت؛ اصلاح رفتار‌های آسیب زا به طبیعت و حفاظت از محیط زیست را به پیش شرط هر فعالیت توسعه‌ای تبدیل کرده است و همه در برابر آن مسئول هستیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان، تشکر از زحمات مدیران و کارکنان سازمان حفاظت از محیط زیست و تبریک روز جهانی و هفته محیط زیست، در راستای شعار "نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی" از تلاش تمامی فعالان، مسئولان، متخصصان، تشکل‌های مردم نهاد، علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران حوزه محیط زیست استان کرمان قدردانی نموده و امیدوارم با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و ارتقای مشارکت‌های مردمی، در تحقق سیاست‌های محیط زیستی به‌عنوان یک اولویت حیاتی کوشا باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار