از تلاش برای تامین امنیت انتخابات تا پیش بینی استقرار ۲۳۱ شعبه اخذ رأی در لردگان

مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.


بیشتر بخوانید


دشمنان نظام اسلامی از مدت‌ها قبل برای دلسرد کردن مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده و این روز‌ها که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم چهارمحال و بختیاری بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

تامین امنیت انتخابات و مشارکت در آن وظیفه همگانی است

مرداس طاهری فرماندار فارسان با اشاره به اهمیت حفظ و تامین امنیت و سلامت انتخابات گفت: تلاش اصلی باید علاوه بر توجه به این ۲مقوله به سمت مشارکت حداکثری نیز معطوف شود و این یک وظیفه همگانی است.

او افزود: همه موظفند بر مبانی حقی که قانون برای آنان تعیین کرده است وظیفه خود را در انتخابات به سرانجام برسانند.

طاهری با بیان اینکه شهرستان فارسان از نظر آمار تحصیلکردگان دانشگاهی و درصد باسوادی از شهرستان‌های شاخص چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود اضافه کرد: انتخابات ۲۸ خرداد ایران اثرات مهمی در ابعاد جهانی دارد و کاندیدایی که بتواند با بیشترین میزان رای به عنوان منتخب ملت به مقام رئیس جمهوری دست یابد می‌تواند با قدرت بیشتری نیز اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های بین‌المللی پیگیری کند.

او انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا را نیز مهم دانست و اظهار داشت: حضور افراد کارآمد و پرتوان در مجموعه شورا‌ها می‌تواند موجب تحول در مسیر توسعه و پیشرفت شهر و روستا شود و آبادانی را برای مناطق رقم بزند.

پیش بینی استقرار ۲۳۱ شعبه اخذ رأی در لردگان

سعید صالحی فرماندار لردگان گفت: در این شهرستان ۲۳۱ شعبه ثابت و سیار برای اخذ آرای مردمی در روز ۲۸ خرداد پیش‌بینی شده که از این تعداد ۱۹۵ شعبه ثابت و ۳۶ شعبه سیار است، همچنین ۱۰۰ شعبه در بخش مرکزی شهرستان، ۴۸ شعبه در بخش فلارد، ۳۰ شعبه در بخش رودشت و در بخش منج نیز ۵۳ شعبه مستقر خواهد شد.

او افزود: چهار هزار و ۶۳۲ نفر در فرآیند برگزاری انتخابات در این شهرستان در بخش‌های هیئت اجرایی ریاست جمهوری، هیات‌های اجرایی شوراها، معتمدان شعب اخذ رأی، هیئت‌های نظارت و بازرسی و نیروی انتظامی به کار گرفته خواهد شد، همچنین ۶۰۰ دستگاه خودرو برای این امر در نظر گرفته شده است.

صالحی اضافه کرد: ۱۲۵ نفر در شهر‌ها و هزار و ۱۳۲ نفر در روستا‌های این شهرستان نامزد شرکت در انتخابات شورای شهر‌ها روستا‌ها هستند، همچنین ۲۰۶ کرسی در شهرستان لردگان برای انتخابات شورا‌های شهر و روستا در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۸۵ کرسی در روستا‌ها و بقیه مربوط به شهرهاست.

او ادامه داد: برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی از طریق وزارت کشور بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده دست و سطوح در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار