درخواست مقامات ارشد بین المللی از گروه هفت برای مهار کرونا

مقامات ارشد یکصد کشور جهان خواستار همکاری گروه هفت برای مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صد نفر از روسای جمهور، نخست وزیران و وزرای خارجه سابق کشور‌های مختلف جهان از کشور‌های گروه هفت خواستند پول اجرای یک واکسیناسیون در سطح جهان را بدهند تا جهش همه گیری کرونا متوقف شود و تهدید جهانی آن دفع شود.

بر این اساس، آن‌ها این درخواست را پیش از نشست سران این گروه در انگلیس عنوان کردند که قرار است روز جمعه آغاز شود و طی آن قرار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با مقامات کشور‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن دیدار کند.

آن‌ها در نامه‌ای به گروه هفت گفتند همکاری جهانی در سال ۲۰۲۰ دچار شکست شد، اما سال ۲۰۲۱ میلادی می‌تواند دوران تازه‌ای را معرفی کند. در این نامه آمده است: «حمایت گروه هفت و گروه ۲۰ که موجب در دسترس قرار گرفتن واکسن برای کشور‌های کم درآمد و دارای درآمد متوسط می‌شود اقدام خیریه نیست بلکه به نفع هر یک از این کشورهاست.»

در میان امضاکنندگان این نامه افرادی، چون کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل و ۱۵ تن از مقامات سابق آفریقا قرار دارند. آن‌ها گفتند گروه هفت و دیگر مقامات دعوت شده به این نشست باید تضمین دهند بودجه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار در سال را طی دو سال آینده برای مقابله با شیوع کرونا خرج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
تمام کشورهای دنیا وجدانا و اخلاقا موظفن آب دستشونه بذارن زمین ببافتن دنبال علاج کرونا
آخرین اخبار