محمدی گفت: تاکنون هیچ تخلفی در فضای حقیقی و مجازی از سوی نامزدهای انتخاباتی شوراها در زنجان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۰۱  نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان نفر رد صلاحیت شده اند، گفت: از این تعداد ۸۵ نفر نسبت به رد صلاحیت‌ها اعتراض کرده اند که اعتراض آن ها در حال رسیدگی در هیئت نظارت مرکزی بوده و تاکنون نتیجه  این بررسی‌ها اعلام نشده است.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین داوطلبان رد صلاحت شده از سوی هیئت اجرایی با توجه به بیشترین ثبت‌نام‌های انجام شده مربوط به شهر زنجان بوده است، گفت: نتایج بررسی صلاحیت‌ها به ستاد انتخابات استان اعلام و سپس به صورت سیستمی به فرمانداران ارسال می‌شود که پس از ابلاغ نتیجه رد صلاحیت‌شدگان ۴روز فرصت دارند تا به رأی هیئت نظارت مرکزی انتخابات اعتراض کنند.


او افزود: طبق آئین‌نامه اجرایی شورای اسلامی شهر و روستا، در هر شعبه‌ای که صندوق شورای اسلامی شهر و روستا مستقر باشد، یک ناظر از سوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان حضور خواهد داشت.

محمدی ادامه داد: تعداد ناظرین می‌تواند افزایش یابد اما با توجه به شرایط کرونایی حضور یک ناظر در شعبات  کافی است، هر چند برای شعب شلوغ و پرتراکم شهری حداکثر ۲نفر تعیین شده اما برای سایر شعبات شهری و همه شعبات روستایی یک نفر ناظر در نظر گرفته شده است.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه همه این ناظرها یک سرناظر دارند که این سرناظر نیز هر ۱۰ شعبه را در طول روز به صورت گردشی رصد کرده و بر عملکرد این صندوق‌ها نظارت خواهند داشت، گفت: همچنین رابط شهرستان‌ها در روز انتخابات تعیین شده که برای هر شهرستان یک رابط شهرستان تعیین شده است که همه این افراد زیر نظر هیئت نظارت شهرستان‌ها فعالیت خواهند کرد.

دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تخلفات انتخاباتی به وضوح در قانون بیان شده است، افزود: مخدوش کردن تصاویر و پوستر سایر کاندیدها، توهین به دیگران و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی برای تبلیغ   از جمله این تخلفات به شمار می‌رود که هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان در این خصوص برخورد جدی داشته و به هیئت اجرایی تذکر خواهد داد که هیئت اجرایی نیز موظف است نسبت به برخورد با کاندیدای متخلف اقدام کند.


محمدی با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه تخلفی در فضای حقیقی از سوی کاندیداها گزارش نشده است، گفت: در خصوص فضای مجازی نیز هیچ‌گونه صراحت قانونی وجود ندارد اما با این وجود مصداق بارز تخلف نیز در این خصوص مشاهده و گزارش نشده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.