اجرای عملیات پاکسازی و جمع آوری سنبل آبی از تالاب بین المللی انزلی

عملیات پاکسازی و جمع آوری سنبل آبی از محل اوراق خزانه در چند روز آینده در تالاب بین المللی انزلی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان امروز به مناسب روز جهانی محیط زیست در جمع اصحاب رسانه از آغاز عملیات پاکسازی و جمع آوری سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و گفت: از محل اوراق خزانه در چند روز آینده عملیات مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه گیاه سنبل آبی با گرم شدن هوا رشد پیدا می‌کند، افزود: بذر سنبل آبی می‌تواند تا ۱۵سال زنده بماند و در دوره‌های مختلف رشد و نمو پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با بیان اینکه پارسال ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه از محل مدیریت بحران برای جمع آوری و مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی اختصاص یافته است، اما تخصیص نیافته است، گفت: در تلاشیم با همکاری و کار تیمی اختصاص این میزان اعتبار را در سال ۱۴۰۰ منتقل کنیم تا عملیات مبارزه با این گیاه مهاجم تسریع یابد.

کفایی، همچنین به ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی که به دست متخصصان صنایع دریایی شهید تمجیدی ساخته شده اشاره کرد و افزود: ساخت این دستگاه بومی توانسته علاوه بر تسریع در عملیات پاکسازی سنبل آبی، همچنین مانع خروج ۶۰ درصد ارز از کشور شود.

او با بیان اینکه تالاب و اکوسیستم گیلان اعتبار بین المللی است، گفت: بنابراین همه موظف به حفظ و حراست از این منابع طبیعی و خدادی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، به پارک آبی و خشکی بوجاق کیاشهر نیز اشاره کرد و افزود: این پارک می‌تواند در اکوتوریسم و گردشگری طبیعت بسیار کمک کند و با بهره گیری درست از این ظرفیت ملی و الهی، می‌توانیم به توسعه پایدار، رونق اقتصادی و جذب توریست و ارزآوری به منطقه هم کمک کنیم.

ساسان کفایی، به نقش رسانه‌ها در معرفی اکوتوریسم و اهمیت حفاظت و حراست از این منابع اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

او به انتخابات پیش رو نیز اشاره و تصریح کرد: دشمنان قسم خورده کشور با هر توطئه و ترفندی در تلاش اند تا با مایوس کردن مردم، مانع حضور حداکثری آنان در انتخابات شوند، اما باید با بصیرت و هوشیاری و حضور پرشور و حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰ علاوه بر خنثی کردن توطئه‌های دشمنان، همچنین با انتخاب فرد اصلح در سرنوشت کشور سهیم باشیم.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.