رییس قوه قضاییه:

مهمترین کار قوه قضایی، مبارزه با فساد است

رییس قوه قضاییه گفت: مقابله با فساد مهمترین دستور کار قوه قضاییه است و دستگاه قضا در هیچ کجایی، مقابله با فساد را رها نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رییسی رییس قوه قضاییه امروز در نشست احیای حقوق عامه در حوزه‌ی انفال، منابع طبیعی و محیط زیست گیلان در رشت بر ضرورت حفاظت جدی از زمین‌های ملی و انفال الهی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضا بنای برخورد جدی با مقوله‌ی مهم فساد دارد و در هیچ کجایی، مقابله با فساد را رها نخواهد کرد.

او از رییس کل و معاونان دادگستری گیلان و دادستان‌های استان خواست با همت مضاعف در صدد حفاظت از بیت المال، انفال الهی و منابع ملی در گیلان برآیند و با هرگونه موارد فساد، تعرض و تخریب این حوزه‌ها با قاطعیت برخورد کنند.

مسئله کارخانه ابریشم به طور جدی دنبال شود

او با اشاره به نقش فساد و رانت خواری در ورشکسته کردن برخی واحد‌های تولیدی از قبیل کارخانجات نساجی پوشش، گیلان الکتریک و ابریشم بافی صومعه سرا، به مجموعه‌ی دست اندرکاران قضایی استان شامل رییس کل و معاونان دادگستری و همچنین دادستان شهرستان‌های مختلف گیلان دستور داد معضلات فساد در این واحد‌ها را تا آخر پیگیری و با هرگونه خطایی به جد برخورد کنند.

رییس دستگاه قضا همچنین بر ضرورت حفاظت از زمین‌ها و مقابله با مخربان و متصرفان جنگل و قاچاق چوب‌های جنگلی تاکید کرد و افزود: این مهم زمینه‌ی حفظ و احیای گونه‌های نادر و ارزشمند جنگل‌های هیرکانی را که سرمایه‌های ملی و ارزش بین المللی دارند، فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی همچنین فعالیت زیرکارگروه‌های تالاب بین المللی انزلی را برای حفاظت از این جلوه‌ی مهم طبیعت گیلان ضروری دانست و افزود: بنا به اظهارات استاندار گیلان، در حال حاضر کارگروه تالاب انزلی زیر نظر معاون اول رییس جمهور تشکیل شده و فعال سازی زیر کارگروه‌های ان می‌تواند تحولی اساسی در حفظ و احیای تالاب بین المللی انزلی ایجاد کند.

کار معمولی را همه انجام می‌دهند مهم کار ویژه است

او خطاب به تمامی مدیران دولتی و حاکمیتی گیلان با بیان اینکه کارِ ویژه، نگاهِ ویژه می‌طلبد، تصریح کرد: نگاه جهادی به مجموعه‌ی موضوعات اساسی استان در بستر تعامل منطقی و قانونی درون حاکمیتی و بهره گیری بهینه از ظرفیت عظیم سازمان‌های مردم نهاد و تشکل بی بدیل بسیج می‌تواند زمینه‌ی نیل به اهداف پیش رو را مهیا و هرگونه ناممکنی را ممکن سازد.

هزینه کارشناسی در جایی که اعتبار لازم وجود ندارد، ضروری نیست

رییس دستگاه قضا همچنین در پاسخ به اظهارات برخی مدیران اجرایی مبنی بر پیش بینی نشدن هزینه‌ی دادرسی و کارشناسی گروه‌های مرتبط با دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: گرچه پرداخت اینگونه هزینه‌ها در محاکم ضرورت دارد، اما قانون برای مشکل محدودیت‌های مرتبط با هزینه دادرسی و کارشناسی دستگاه‌ها راه گذاشته و رییس کل دادگستری گیلان موظف است با اتکاء به این راهکار‌ها معضلات موجود در این زمینه را برطرف سازد.

بخش دیگر سخنان حجت الاسلام والمسلمین رییسی به اهمیت رسیدگی به معضل پسماند و دفع غیر بهداشتی آن در طبیعت گیلان اختصاص داشت.
او با اشاره به مضرات دفع غیر بهداشتی انواع پسماند‌ها در طبیعت گیلان اضافه کرد: رسیدگی به این معضل باید در بستر بسیج مجموعه‌ی امکانات موجود در استان هرچه سریعتر به نتایج مطلوب برسد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.