سرپرست مدیریت باغبانی جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت زردآلو از سطح هزار و۲۰۰هکتار از مناطق سردسیری جنوب کرمان آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیر امیرشکاری سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت زردآلو در مناطق سردسیری جنوب کرمان از سطح زیر کشت  حدود ۱۲۵۰ هکتار آغاز شده است که از این سطح حدود ۵۰ هکتار نابارور و حدود ۱۲۰۰ هکتار بارور می‌باشد.

او افزود: زردآلو در جنوب استان کرمان در مناطق سردسیری شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد (بخش ساردوئیه –اسفندقه و جبالبارز) کشت می شود که با توجه به اقلیم مناسب این مناطق از کیفیت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

سرپرست باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: برداشت زردآلو در جنوب استان کرمان از اوایل خرداد ماه با برداشت ارقام زودرس در مناطق اسفندقه و جبالبارز شروع و تا نیمه شهریور ماه در سایر مناطق به ویژه بخش ساردوئیه ادامه دارد.

امیرشکاری با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی محصول زردآلو به دلیل سرمازدگی بهاره گفت: از سطح ۱۲۰۰ هکتار زردآلو بارور در منطقه پیش بینی می‌شود حدود ۳ هزار و ۵۲۸ تن محصول برداشت که از این مقدار حدود ۶۰ درصد در استان و ۴۰ درصد به بازار‌های سایر استان‌ها برای فروش عرضه می‌شود.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار