در هفته محیط زیست، شهرک بازیافت در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته محیط زیست امسال، شهرک بازیافت در استان به بهره‌برداری خواهد رسید و این شهرک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به اتمام رسید و زمینه فعالیت آن، پسماند‌های خانگی است.

او افزود: سه نوع پسماند‌ها عادی، عفونی و خطرناک در استان وجود دارد که برای مدیریت پسماندها، شرکتی با مطب‌ها و بخش خصوصی وارد مذاکره شده است که پسماند‌های عفونی این مراکز را جمع‌آوری کند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: این شهرک پسماند، قابلیت مدیریت دو خط ۲۵۰ تنی زباله خانگی را دارد که در حال حاضر یک خط آن فعال است و خط دیگر آن به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

او اظهار داشت: کلنگ‌زنی مرکز پایش زیست محیطی منابع آب شهرستان کوهرنگ از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست در استان است و کلاس مجازی آموزش کودکان و خانواده، کلاس مجازی کارکنان محیط زیست استان و برگزاری دوره‌های عملی برای اطفای حریق با همکاری آتش‌نشانی از جمله برنامه‌های آموزشی هفته محیط زیست در استان به‌شمار می‌رود.

احمدی ادامه داد: از ۱۷ تا ۲۳ خردادماه به عنوان هفته محیط زیست نام گذاری شده است و شعار این هفته در سال ۱۴۰۰، «نیم قرن حفاظت از زیست‌بوم‌های ایران، بازنگری و نوسازی» انتخاب شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار