آتش سوزی در منطقه حفاظت شده سبزکوه که ظهر دیروز شروع شده بود، ساعت ۲۲ دیشب مهار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، با شروع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده سبزکوه از ظهر دیروز در محدوده دورک دهستان مشایخ، چندین اکیپ از ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری وارد عمل شده و برای اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در‌این‌باره گفت: خشکسالی و گرمای هوا بستر بروز آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع را فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید


او صعب‌العبور بودن مناطق را چالشی جدی برای اطفاء حریق عنوان کرد و اذعان داشت: درتمامی عرصه‌ها ماموران حفاظت محیط زیست با همراهی دستگاه‌های همکار و مردم محلی موفق عمل کرده‌اند و توانسته‌اند از گسترش آتش سوزی درمناطق پیشگیری کنند.

احمدی با اعلام اطفای کامل حریق تا ساعت ۲۲ دیشب افزود: با اعزام کارشناسان، بررسی برای یافتن علت آتش‌سوزی و مساحت و میزان درگیرشده آغاز شده است.

او ادامه داد: برای اطمینان از بروز حریق مجدد، ۳ اکیپ حفاظت محیط زیست بصورت شبانه روزی در محدوده حریق استقرار خواهند داشت.

منطقه حفاظت شده سبزکوه با ۵۴ هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت بزرگترین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان‌های کیار، بروجن و لردگان با فاصله تقریبی ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است، که با گشت و کنترل شبانه روزی مأموران یگان حفاظت محیط زیست، از این عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار