سرهنگ مکی از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت اینترنتی در شبکه اجتماعی (واتساپ) در شهرستان دهلران خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: درپی مراجعه چند تن از دختران نوجوان که با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی توسط شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی (واتساپ) که موجب سلب آسایش شده است ، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اظهارات شاکیه و مستندات اخذ شده ، کارشناسان پلیس فتا در کمترین زمان ممکن فرد که پسری نوجوان بود را شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی به پلیس انتقال دادند.

سرهنگ مکی بیان کرد: در تحقیقات مقدماتی وی منکر هر گونه جرم انتسابی شده که با مواجه شدن مستندات و ادله دیجیتال لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و اعلام داشت به واسطه یکی از همکلاسی‌های خود شاکیان ، با هویت شخصی دیگر وارد گروه شده و اقدام دریافت تصاویر شخصی اعضاء گروه نمودم.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران اظهار کرد: والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت فرزندان خود در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند به ویژه اینکه در روز‌های کرونایی فرزندان آن‌ها از طریق فضای مجازی تحصیل می‌کنند، بر این اساس آن‌ها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی‌بخشی و همراهی آن‌ها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.