نبض انتخابات در سایر رسانه‌ها؛

گرانی‌های مشکوک و قابل تأمل/ صف آرایی پس از اولین مناظره/ مدعی‌ وعده‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان در راستای کمک به شناخت فضای انتخاباتی به بررسی فضای رسانه‌ای حاکم بر این روز‌های رسانه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۰ روز دیگر به یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی کشورمان باقی مانده؛ انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در پیش است. با نزدیک‌شدن به این رویداد، هر روز گمانه‌زنی‌ها درباره حضور افراد مختلف برای رسیدن به پاستور بیشتر و بیشتر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در راستای کمک به شناخت فضای انتخاباتی و انتخاب فرد اصلح، به بررسی فضای رسانه‌ای حاکم بر این روزهای رسانه های داخلی کشور می پردازد.

روزنامه کیهان: با گرانی‌های دستوری بین مردم و صندوق رای دیوار نکشید

روزنامه کیهان در مطلبی با عنوان «گرانی‌های دستوری بین مردم و صندوق رای دیوار نکشید» نوشته است علی‌رغم وعده‌های دولت، مردم در هفته‌های اخیر با موج تازه و ســنگینی از گرانی مواجه شــده‌اند. گرانی‌هایی مشکوک و قابل تأمل که گویا به دنبال دیوار کشیدن میان مردم و صندوق رأی هستند.

روزنامه وطن امروز: مردم‌سالاری دینی آنتی‌تز سکولاریسم و تحجر

روزنامه وطن امروز در تیتری با عنوان «مردم‌سالاری دینی آنتی‌تز سکولاریسم و تحجر» آورده است که از ابتدای طرح مباحث مربوط به تشکیل حکومت اسلامی در سال‌های منتهی به انقلاب، نسبت جمهوریت با اسلامیت در حکومت برآمده از انقلاب اسلامی، محل مناقشه بسیاری از صاحب‌نظران بود. عده‌ای اساسا این ۲ مفهوم را در تعارض با یکدیگر می‌دانستند و هرگز تصور نمی‌کردند حکومت بتواند در عین حفظ جمهوریت و مردم‌سالاری، اهداف، آرمان‌ها و قوانین اسلامی را پیش ببرد و اجرا کند.

روزنامه خراسان: صف آرایی پس از اولین مناظره

روزنامه خراسان هم به به سراغ مناظره‌ها رفته و در گزارشی با عنوان «صف آرایی پس از اولین مناظره» نوشته است که دومین مناظره در حالی امروز برگزار خواهد شد که طبق نظرسنجی‌ها رئیسی همچنان پیشتاز است. آرای سرگردان به ۵۲ درصد افزایش یافته و شاخص بی تفاوتی به ۴۵ درصد رسیده است.

روزنامه رسالت: همتی؛ مخاطب‌ بایدها، مدعی‌ وعده‌ها

روزنامه رسالت هم در تیتری با عنوان «همتی؛ مخاطب‌ بایدها، مدعی‌ وعده‌ها» نوشته که قرار است ۱۰ روز دیگر، یعنی در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. انتخابات این دوره مهم‌ترین اتفاق سیاسی امسال و یکی از بااهمیت‌ترین انتخابات‌ها در تاریخ کشور است. این روزنامه در ادامه به عملکرد همتی اشاره کرده و نوشته که در خصوص عملکرد همتی در بانک مرکزی انتقادات بسیاری وجود دارد. نابسامانی بازار ارز و سکه یکی از انتقاداتی هست که به مدیریت همتی می‌شود؛ طی این دوره قیمت سکه به رکورد تاریخی ۱۶ میلیون تومان رسید و دلار نیز مرز ۳۰ هزار تومان را رد کرد.

آرمان ملی: نامزد‌ها به جزئیات قرارداد ایران و چین پاسخ دهند

روزنامه آرمان ملی امروز در تیتر اصلی خود از نامزد‌ها خواست تا جزئیات قرارداد ایران و چین را افشا کنند؛ این روزنامه نوشت: اگر مخالفت با برجام در گروی توسعه رابطه با چین است، چرا نامزد‌ها در این باره شفاف سازی نکرده‌اند و به کلی گویی‌های مبهم بسنده می‌کنند؟

نامزد‌ها به جای نمودار، برنامه دهند

محمدرضا خباز هم در گفتگو با آرمان ملی از نامزد‌ها خواست به جای آمار و نمودار، برنامه‌های خود را ارائه دهند؛ او گفت: کاندیدا باید اعلام کنند برای نجات اقتصاد کشور و معضلاتی مانند بیکاری، نقدینگی، مسکن و ... چه برنامه‌ای دارند، اما بعضی از آقایان به جای برنامه، نمودار نشان می‌دادند همچون معلمی که سر کلاس ۳۰ نفره حاضر شده است و می‌خواهد به دانشجویان یا دانش‌آموزانش برای اثبات یک مساله، نمودار نشان دهد؛ در صورتی که نمودار جایش اینجا نیست، آن هم در زمانی که تعداد زیادی از مردم فرهیخته و تحصیلکرده پای برنامه نشسته‌اند. با این تفاسیر این مساله نشان‌دهنده آن است که طرف برنامه‌ای ندارد و به همین جهت از زبان تهمت، افترا و هتاکی استفاده کرده تا وقتی یکی از کاندیدا‌ها را که احساس می‌کردند ممکن است برنامه اقتصادی مناسبی داشته باشد، بگیرند تا او نتواند برنامه اقتصادی‌اش را به مردم برساند، اما در عین حال خود این مناظره جایگاه و شایستگی افراد را برای مردم روشن کرد؛ بنابراین اگر روش‌های منصفانه و منطقی را به کار می‌بردند، آثار بهتری داشت.

ابتکار: جلیلی به نفع رئیسی کنار نمی‌رود

روزنامه ابتکار در مصاحبه‌ای به نقل از حمیدرضا ترقی نوشت: بنا نیست کاندیدایی به نفع آقای رئیسی کناره‌گیری کند. سعید جلیلی نیز بنا ندارد که از انتخابات کناره‌گیری کند و در صحبت‌های اخیر او نقطه نظری دال بر اینکه بخواهد کناره‌گیری کند ندیده‌ام.

ابتکار: وعده خانه دار شدن با وعده‌های تکراری

روزنامه ابتکار در گزارشی با تیتر «وعده خانه دار شدن با وعده‌های تکراری» از وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها درباره تامین مسکن انتقاد کرد و نوشت: طی روز‌های اخیر عمده کاندیدا‌ها از احداث یک میلیون مسکن در دولت خود صحبت می‌کنند، برنامه و وعده‌ای که با اما و اگر‌های بسیاری همراه است چرا که تا کنون دولت‌های قبل نیز برنامه‌هایی همچون مسکن مهر و ملی برای حوزه مسکن داشتند، اما عمده برنامه‌ها با مشکلاتی همراه بود و می‌توان گفت که آن برنامه‌ها به نوعی با شکست مواجه شده است؛ بنابراین برنامه‌های ارائه شده کاندید‌اها تا چه اندازه می‌تواند عملیاتی شود خود جای سوال دارد. این در حالی است که علاوه بر مشکلات و چالش‌های ساخت یک میلیون مسکن، بازار با کاهش قدرت خرید خانوار‌ها نیز روبه‌رو است.

زاکانی ۱۴۰۰؛ احمدی نژاد ۸۸

ابتکار در گزارشی دیگر به نقل از پایگاه خبری خبرآنلاین، زاکانی را پدیده بی اخلاقی مناظره اول نام برد و از او به عنوان بدل احمدی نژاد یاد کرد و نوشت: علیرضا زاکانی، یکی از چهره‌های بداخلاق مناظره‌ روز شنبه بود؛ البته از قبل هم می‌شد این را تصور کرد. او که تنها سابقه اجرایی‌اش مسئولیت بسیج دانشجویی بوده، از ابتدا آتش توپخانه‌اش را به سمت دولت و همتی نشانه گرفت. نحوه صحبت کردن زاکانی یادآور شیوه محمود احمدی‌نژاد در مناظرات سال ۸۸ بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید امیر
۱۳:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
اوج بی اخلاقی و بی برنامه گی و تخریب را نامزدهای پوششی دولت روحانی نشان دادند شما آقای زاکانی را متهم به بی اخلاقی میکنید اصلا شما معنی اخلاق را می فهمید که در مورد آن اظهار نظر می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
کجا زاکانی بد اخلاقی کرد ،زاکانی جواب بی اخلاقی های همتی و مهر علیزاده رو داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
زاکانی خیلی مَرده. چطور همتی و مهرعلیزاده هر چی دلشون بخواد بگن، ولی زاکانی که جواب میده، اون مشکل داره و بداخلاقه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
این اول همتی بود که بی احترامی کرد زاکانی فقط جواب همتی راداد مردم خودشون فهم شعور دارن دیدن. کاسه داغ تر از اش نشید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
از نظر اصلاح طلبان مردم بیسواد و ترسو هستند و همیشه در حال لرز از این جماعت اصلاح طلب بیشتر از این انتظار دارید در مناظره همگان شاهد بودند نمایندگان طیف اصلاح طلب چه ادبیاتی داشتند ولی از موضوعی در تعجبم همتی به نحوی صحبت میکند و از سیاست های دولت انتقاد میکند که گویی خود در دولت نبوده و و یا یک ناظر اصلاح طلب است و در حال نقد یک دولت اصولگراست مهر علیزاده هم همینطور بوضوح مشخص است اطاق فکر این دو که یک سرچشمه دارند چه عنادی نسبت به نظام جمهوری اسلامی دارد نگاهی به تئوریسین های اصلی این طیف بیندازید در اینترنت دنبال مصاحبه هایشان باشید فقط یک فکر را دنبال میکنند و چون قدرت اجرای آنرا ندارند سعی در قبضه کردن ارکان نظام را دارند تا بتوانند خواسته اصلی خود را عملی کنند
آخرین اخبار